۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83112635
T T
۰ نفر
المپياد استعدادهاي برتر ورزش پهلواني در قم آغاز شد

قم - ايرنا - المپياد استعدادهاي برتر ورزشي در رشته هاي ورزش زورخانه اي و كشتي پهلواني در رده سني 12 تا 15 سال، روز دوشنبه با حضور 20 تيم از سراسر كشور در مجموعه ورزشي شهيد حيدريان قم آغاز شد.

رئيس هيات ورزشي پهلواني و زورخانه اي قم در حاشيه برگزاري اين رقابت ها در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اين كه در اين مسابقات 400 ورزشكار، داور و كادر فني حضور دارند، افزود: اين رقابت ها تا روز چهارشنبه هشتم آذرماه ادامه خواهد داشت.
امير فردين افزود: المپياد استعدادهاي برتر ورزشي زورخانه اي در سه بخش تيمي زورخانه اي، كشتي پهلواني و هنرهاي فردي مانند چرخ تيز، چرخ چمني، كباده، سنگ و ميل بازي در حال برگزاري است.
وي ادامه داد: مسابقه هاي كشتي پهلواني در وزن هاي 30، 30 تا 35، 35 تا 42، 42 تا 50، 50 تا 60 و 60 تا 80 كيلوگرم و هنرهاي فردي نيز در وزن هاي 30، 30 تا 35، 35 تا 42، 42 تا 50 و 50 تا 80 كيلوگرم برگزار مي شود.
رئيس هيات ورزشي پهلواني و زورخانه اي قم سطح اين رقابت ها را بسيار بالا دانست و گفت: در اين رقابت ها نخبه هاي ورزشي رشته ورزش پهلواني و زورخانه اي سراسر كشور حضور پيدا كرده اند كه موجب شده تا رقابت هاي بسيار نزديك، سخت و بسيار باكيفيتي را شاهد باشيم.
وي با اشاره به حضور تيم باستاني كار قم در اين رقابت ها افزود: باستاني كاران نوجوان قم از سطح آمادگي بسيار خوبي برخوردار هستند كه اميدواريم در نهايت موفق به كسب مدال شوند.
فردين با بيان اينكه مسابقات بر اساس آخرين مقررات و قوانين فني فدراسيون پهلواني و زورخانه اي برگزار مي شود ادامه داد: براي آشنايي مربيان و ورزشكاران آخرين مقررات و قوانين فدراسيون در اين دور از رقابت ها اعمال مي شود.
وي با اشاره به ميزباني قم گفت: برنامه ريزي و هماهنگي گسترده اي براي برگزاري هر چه بهتر و باكيفيت تر اين رقابت ها توسط اداره كل ورزش و جوانان، هيات ورزشي پهلواني و زورخانه اي قم و فدراسيون پهلواني و زورخانه اي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: ورزشكاران استان هاي مختلف از صبح امروز با هم رقابت مي كنند، اما افتتاحيه اين رقابت ها ساعت 18:30 امشب به صورت باشكوه در مجموعه ورزشي شهيد حيدريان قم برگزار مي شود.
7404/ 1175