حفظ اتحاد و همدلي اولويت كاري مسوولان آذربايجان غربي باشد

مهاباد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با بيان اهميت وحدت در جامعه گفت: وحدت و همدلي از جمله ابزارهاي مهم و رمز موفقيت هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه بايد در اولويت كاري مسوولان استاني باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي عصر روز دوشنبه در جلسه شوراي اداري مياندوآب اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن كريم به حفظ وحدت ميان مردم تاكيد كرده است و در مذاهب مختلف به آن اشاره شده از اين رو در شرايط كنوني حفظ اتحاد و وحدت در امت اسلام يك ضرورت به نظر مي رسد.
وي اتحاد را موجب عزتمندي مسلمانان عنوان كرد و گفت: دشمنان نظام اسلامي در تلاش هستند با اجراي نقشه ها و سناريوهاي مختلف بين مردم و مسوولان تفرقه انداخته و اهداف شوم خود را پيش ببرند.
وي با بيان اينكه مسوولان بايد صميميت و وحدت را جايگزين تقابل كنند، بيان كرد: پس از گذشت 40 سال از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي نبايد تفرقه در جامعه رواج يابد بلكه با تقويت نكات مشترك، با اتحاد و همدلي مشكلات مردم را حل كرد.
وي ادامه داد: مديران بايد از نعمت مسووليتي كه از سوي خداوند متعال در نظام جمهوري اسلامي ايران نصيب آنها شده است، خداي منان را شاكر باشند و از اين فرصت براي خدمت صادقانه به بندگان خدا استفاده كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي افزود: هر چند كه پذيرش مسووليت، امري سنگين و بايد همراه با جلب رضايت الهي باشد، اما از طرفي مي توان با خدمت و حل مشكلات مردم به كمال و سعادت دنيوي و اخروي رسيد.
وي با بيان اينكه بنابه نظر علما يك راه ميانبر براي كسب رضاي خداوند متعال در مسووليت وجود دارد و آن هم خدمت به مردم است، اظهار داشت: مسوولان بايد از اين فرصت كه در اختيار آنها قرار گرفته است براي حل مشكلات مردم و خدمت به آنها استفاده كنند تا يك فرد مفيد براي مردم و جامعه باشند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي با بيان اينكه مديران بايد به گونه اي عمل كنند كه مردم به خير آنان اميد داشته و از شرشان در امان باشند، گفت: خداترسي و تقوا كليدي است كه مسوولان براي رسيدن به موفقيت و كسب رضاي الهي به آن نياز دارند.
وي با اشاره به مشكلات اقتصادي در كشور اظهار داشت: عمده دليل اين مشكلات به آمريكا و تحريم ها ارتباطي ندارد، هرچند كه تلاش آنان براي ضربه زدن به كشور قابل انكار نيست، ولي اگر به اعمال و رفتارهاي خود توجه كنيم آمريكا و بزرگتر از آمريكا هم نمي توانند غلطي بكنند.
وي افزود: هر جا موفقيت حاصل شده به خاطر اعمال خودمان بوده است و هر جا نيز ناموفق بوده ايم، باز هم به خاطر اعمال خودمان بوده است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام قريشي به منظور شركت در همايش روز بسيج و جلسه شوراي اداري به شهرستان مياندوآب سفر كرده است.
مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در آذربايجان غربي واقع است.
9871/6185/2093