۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83114226
T T
۰ نفر
تكمیل سد بش قارداش 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بجنورد-ایرنا- معاون طرح و توسعه شركت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: تكمیل سد بش قارداش بجنورد كه از 2 سال گذشته متوقف شده است، به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سیدعقیل مرتضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، علت توقف در اجری این طرح را كمبود اعتبار و مشكلات مالی دانست و افزود: ساخت بدنه سد بش قارداش 55 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
وی افزود: امسال 10 میلیارد ریال اعتبار استانی برای اجرای راه دسترسی سد مصوب شده كه این طرح در دست اجرا است اما برای ساخت سد، تنها 750 میلیون ریال اعتبار منظور شده كه بسیار ناچیز است.
وی گفت: تلاش داریم در بودجه سال آتی، اعتبار خوبی برای اجرای سد بش قارداش مصوب شود تا بتوانیم به اجرای آن شتاب بخشیم.
مرتضوی اظهار داشت: اولویت وزارت نیرو برای تامین و تخصیص اعتبار، اجرای سدهایی است كه برای تامین آب آشامیدنی اجرا شده است از این رو در دو سال اخیر بودجه خوبی برای سد بش قارداش اختصاص نیافته است.
معاون طرح و توسعه شركت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح كرد: سد بش قارداش با هدف تامین آب كشاورزی و نیز توسعه گردشگری در دستور كار است اما تلاش داریم تا در لایحه بودجه، رقم خوبی از اعتبار برای این پروژه منظور شود.
سد بش قارداش در بجنورد در سال 92 وارد مرحله عملیاتی شد. ظرفیت مخزن این سد یك میلیون و 840 هزار مترمكعب است كه با هدف تامین آب فضای سبز، كشاورزی و گردشگری اجرایی شده است.
اكنون هفت سد با توان تنظیم 169.2 میلیون مترمكعب آب در خراسان شمالی در دست بهره برداری است.
7185/ 6042