۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 83114234
T T
۰ نفر
قطار جشنواره قصه ‌گويي منطقه چهار در كرمان متوقف شد

كرمان - ايرنا - مرحله منطقه ‌اي بيست و يكمين جشنواره بين المللي قصه گويي منطقه چهار به ميزباني استان كرمان آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا، مرحله منطقه‌ اي بيست و يكمين جشنواره بين المللي قصه گويي منطقه چهار كشور با حضور جمعي از مسئولان و با رقابت 25 قصه گو از استان هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، يزد و كرمان در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان كرمان آغاز شد.
اين مرحله از جشنواره توسط علي كاشفي خوانساري، مجيد قناد و علي خانجاني داوري مي شود و صادق كياني مقدم نيز به عنوان ناظر كشوري اين جشنواره است.
مديركل حوزه استانداري كرمان نيز در اين آيين افتتاحيه اين جشنواره؛ با قدرداني از همه برگزار كنندگان اين مرحله از جشنواره افزود: حوزه كودك و نوجوان يكي از حوزه هاي پرمخاطب و تخصصي است.
حجت الاسلام محمد محمودآبادي با بيان اينكه يكي از سخت ترين، دشوارترين و تخصصي ترين كار در حوزه كودكان است تصريح كرد: بايد به آينده و سرنوشت كودكان در يك جامعه توجه شود.
وي يادآورشد: ماندگاري قصه ها و ضرب المثل ها در دوران كودكي سال هاي سال در ذهنيت انسان مي ماند.
مديركل حوزه استانداري كرمان به اهميت كار با كودكان در عصر ديجيتال اشاره كرد و افزود: با توسعه فضاي مجازي فرهنگ قصه گويي نيز ترويج و توسعه يابد.
حجت الاسلام محمودآبادي با اشاره به اينكه براي تصميم گيري در حوزه كودكان بايد حس كودكانه و كودك درونمان را فعال كنيم تصريح كرد: مهم ترين شاخصه هاي ماندگاري در دروان كودكي فضاهاي قصه گويي است.
مديركل حوزه استانداري كرمان با بيان اينكه قصه گويي فضاي كاملاً متفاوتي را براي كودكان ايجاد مي كند گفت: قصه گويي تصوير ذهني است كه انسان را خوشحال يا غمگين مي كند كه اين مهم نشان از اين است كه قصه احساس كودكان را درگير مي كند.
** بايد در حوزه كودكان و قصه گويي تخصصي كار شود
حجت الاسلام محمودي با بيان اينكه در حوزه كودكان و قصه گويي به طور شايسته و تخصصي وارد نشده ايم افزود: به شكل تكليفي و تخصصي در حوزه كودكان و نوجوانان نبايد كار كرد.
وي با بيان اينكه خانواده ها و مسئولان امر بايد در دوران كودكي برنامه مدون و مشخصي را براي كودكان ترسيم كنند خاطرنشان كرد: مرزبندي ها براي كودكان درست نبوده و با سرپوش گذاشتن نمي توانيم؛ جامعه سالمي داشته باشيم.
مديركل حوزه استانداري كرمان بيان داشت: بايد آموزش هاي لازم را از فضاهاي كودكانه و قصه گويي براي كودكان امروز پرورش دهيم و در اين آموزش ها نيز بايد به مسائل روح و روان، جسمي و ارتباطات توجه جدي شود.
حجت الاسلام محمودآبادي با بيان اينكه هنوز دختران و پسران ما سبك صحيح زندگي انساني كه همان اسلامي است را نياموخته اند يادآورشد: در قرآن كريم نيز به قصه ها اشاره شده و قصه گويي مي تواند نكات ارزشمندي را به كودكان و نوجوانان آموزش دهد.
** كرمان در حوزه قصه و قصه گويي نام آور است
رئيس مركز كرمان ‌شناسي نيز در اين آيين با اشاره به اينكه مردم كرمان در عرصه دانش و دانشوري نام بزرگ خود را در بقعه صبح هستي رقم زدند افزود: درخش پنج هزار ساله شهداد كرمان نشان ديگري از تمدن كرمانيان است.
محمدعلي گلاب زاده گفت: قصه كرمان دردآلود است اما هنر مردم كرمان در اين قصه اين بود كه از ميان دردها و رنج ها در طول تاريخ قد برافراشتند.
رئيس مركز كرمان‌شناسي بيان داشت: كرمان در مقوله قصه و قصه گويي نام آوراني همچون هوشنگ مرادي كرماني، افسانه شعبان نژاد و بلقيس سليماني كه با قلم و افكار و انديشه هاي آن ها عموم مردم آشنا هستند.
** قصه گويي يك رسانه است
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان كرمان نيز در اين آئين افزود: قصه گويي در زمان گذشته و حال يك رسانه بوده است.
محسن روحي با قدرداني از همه دستگاه هاي اجرايي استان كرمان كه در برگزاري اين جشنواره كمك كردند گفت: اميدواريم اين جشنواره مقدمه اي باشد تا از اين هنر تاثيرگذار بيشتر استفاده كنيم.
3029/9895