۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83115535
T T
۰ نفر
اعضای هیات مدیره موسسات داوری استان اردبیل انتخاب شدند

اردبیل - ایرنا - اعضای اصلی هیات مدیره و بازرسان كانون موسسات داوری استان اردبیل روز چهارشنبه در مجمع عمومی این كانون انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا ، در این انتخابات بترتیب صداقت فرجی نیری، محسن مهین فر، غلامرضا عالی نسب و معصومه طریقی با كسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی و فرناز مقدسی ، بهزاد اكرامی و مظاهر عابدی نیز به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره كانون موسسات داوری استان اردبیل برگزیده شدند.
همچنین محمد باقرحاجیلر و افسون عیسی لو به عنوان بازرس اصلی و بهنام جمالی به عنوان بارزس علی البدل انتخاب شدند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در این مجمع گفت: تاكنون 32 موسسه داوری در استان اردبیل ثبت و تشكیل شده است.
یوسف خدادادی افزود: برای ایجاد وحدت رویه داوری و آشنایی این موسسات با نحوه رسیدگی به پرونده ها و آیین نامه ها كارگاه های آموزشی متعددی برگزار شده است.
او با اشاره به فعالیت های موسسات داوری در استان اظهار داشت: با تعامل و همكاری اصناف مختلف از جمله اتحادیه مشاورین املاك، نمایشگاه های خودرو و سایر صنوف شرط داوری در بیشتر قراردادها درج شده است.
خدادادی گفت: در مدت زمان اندك فعالیت موسسات داوری در استان اردبیل ارجاع پرونده ها به شعبات رسیدگی دادگستری كاهش یافته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان كرد: برغم فراهم شدن امكانات اداری و سازمانی ارجاع داوری حقوقی به این موسسات هنوز به دلیل نبود آگاهی كافی از مزایای داوری و نهادینه نشدن این فرهنگ در جامعه مردم از مراجعه به موسسه های داوری در مسائل قضایی استقبال چندانی نمی كنند.
وی اظهار داشت: اگر فرهنگ مراجعه به موسسه های داوری در استان اردبیل به شكل كامل محقق شود میزان پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی به شكل قابل ملاحظه كاهش می یابد.
او گفت: وقتی مردم بدانند كه پرونده ها با رعایت قوانین و به شكل واقعی ، تخصصی ، سریع و به موقع توسط داوران بررسی می شود بطور یقین از این موضوع استقبال خواهند كرد.
6130/ 1257