۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83115676
T T
۰ نفر
جشنواره ملی حركت موجب كاهش شكاف بین دانش نظری و عملی شد

اصفهان- ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره ملی حركت فرصتی شد تا شكاف بین دانش نظری و تبدیل آن به عمل و كاربرد در دانشگاه ها كم شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز چهارشنبه در آیین آختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی حركت در دانشگاه اصفهان افزود: با توجه به اینكه دانشگاه عرصه و حوزه اندیشه و تولید دانش نظری است و باید این تولید به صحنه عمل برسد این جشنواره موجب شد تا نظام دانشگاهی در عرصه عمومی و جامعه بصورت كاربردی وارد شود.
وی اضافه كرد: در این راستا انجمن های علمی از یك سو به عنوان نقطه اتصال و پیوند در درون دانشگاه ها به دنبال آن هستند كه كیفیت مهارت، آموخته ها و توانمندی های دانشجویان را تقویت كنند و از سوی دیگر حلقه اتصالی باشند تا دستاوردها و آموخته های دانشگاه ها به بدنه جامعه انتقال، ظهور و بروز یابد.
معاون وزیر علوم اظهارداشت : تجربه دانشگاه ها در دنیا نشان می دهد كه هر چه جوامع پیچیده تر می شود نیاز به نقش آفرینی دانشگاه ها نیز بیشتر می شود.
وی همچنین با تاكید بر اهمیت كارگروهی گفت: امروز نمی توان گفت كه یك فرد نخبه می تواند بدون داشتن تشكل و مجمع علمی اثرگذار باشد زیرا خرد جمعی و كارتیمی می تواند این تاثیر را موجب شود.
غفاری همچنین یادآور شد: اگر به دنبال آن هستیم كه نگاه چند رشته ای در دانشگاه ها محقق شود باید انجمن های علمی را تقویت كنیم.
وی، همچنین جشنواره ملی حركت را رویدادی بزرگ و ارزشمند در حوزه دانشجویی برشمرد و گفت: این جشنواره حاصل انباشت تجربه از 10 دوره برگزاری در سطح دانشگاه هاست.
معاون وزیر علوم ادامه داد : این جشنواره با توجه به ماهیتی كه دارد صرف فضاهای دانشگاهی نیست بلكه جامعه، صنعت، بازار و دولت را نیز همراه خود دارد زیرا امروزه این باور وجود دارد كه دیگر دانش و تجربه نمی تواند در انحصار دانشگاه ها باشد.
وی، با اشاره به اینكه دولت، صنعت و بخش های دیگر جامعه ر عرصه توسعه و تعالی هر جامعه سهیم هستند گفت: اما محوریت این موضوع همواره با دانشگاه هاست.
غفاری با بیان اینكه این جشنواره در راستای ارتقای كمی و كیفی مشاركت دانشجویان نگاه خود را صرف مرزهای و دانشگاه های داخل كشور نكرده است افزود: ویژگی مهم این دوره از جشنواره برقراری امكان تعامل و ارتباط با دانشجویان خارجی است كه حضورشان در این آیین مشهود است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان در این آیین گفت: آنچه این دوره از جشنواره را با سایر دوره ها متمایز كرده است ارتباط با صنعت و بخش بین الملل است.
حجت الاسلام والمسلمین جعفر شانظری افزود: در این جشنواره سعی شد تا آشنایی و تعامل هر چه بیشتر و بهتر سازمان ها و حرفه های مختلف با انجمن های علمی دانشجویان برقرار شود.
وی اضافه كرد: در مدت چند روزه برپایی این جشنواره، پویایی، توانایی، كارآیی و امید و تعالی در چهره جوانان دانشجو به خوبی مشاهده شد.
در پایان این مراسم كه در سالن نیلفروش زاده دانشگاه اصفهان برگزار شد از انجمن های علمی دانشگاه های فعال در بخش های مختلف تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره ملی حركت با حضور حدود 540 مهمان از كشورمان و 85 مهمان از 46 كشور دیگر تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.
ارتباط با صنعت، بخش بین الملل و دیپلماسی علمی از ویژگی های برتر و خاص این دوره از جشنواره ملی حركت است.
یكهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه كشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حركت ارسال شد كه از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره كل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حركت است.
برپایی نمایشگاه با حضور یكصد دانشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشكیل كارگروه های گوناگون از برنامه های این جشنواره است.
6994/6026/
۰ نفر