۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83115694
T T
۰ نفر

پنجاهمین عمل پیوند قلب در مشهد انجام شد

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶
کد خبر: 83115694
پنجاهمین عمل پیوند قلب در مشهد انجام شد

مشهد- ایرنا- رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشكی مشهد از انجام موفق پنجاهمین عمل پیوند قلب توسط دانشگاه در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خبر داد.

دكتر رضا باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عمل پیوند بر روی یك بیمار 56 ساله ساكن سبزوار مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته دیروز صورت گرفت. هم اینك حال عمومی بیمار رضایتبخش است و در بخش مراقبتهای ویژه، دوره نقاهت را طی می كند.
وی ادامه داد: قلب اهدایی برای این بیمار، از یك مرد 35 ساله دچار مرگ مغزی دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به بیمار دچار نارسایی قلبی پیوند زده شد.
رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشكی مشهد همچنین گفت: مركز پیوند قلب این دانشگاه كه سومین مركز فعال این حوزه پزشكی پس از دانشگاههای علوم پزشكی شهید بهشتی و تهران در كشور است، شش سال پیش فعالیت خود را آغاز كرد.
وی افزود: میزان موفقیت پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشكی مشهد 70 درصد و مطابق با استانداردهای جهانی است.
دكتر باقری در ادامه یكی از ویژگیهای منحصر به فرد تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشكی مشهد را كوتاه بودن مدت زمان اسكیمی(وقفه در خونرسانی به عضو) به میزان كمتر از 60 دقیقه ذكر و بیان كرد: این مهم كه نشانگر سازماندهی مناسب تیم پیوند قلب است.
وی گفت: در چارچوب هر مورد اجرای عمل پیوند قلب، از زمان بستری بیمار تا ترخیص حدود 100 نفر شامل پزشك، پرستار، كادر درمانی و پشتیبانی فعالیت می كنند.
3027/1858