یكی از مسببین حمله مسلحانه به پاسگاه مرزی بانه دستگیر شد

سنندج - ایرنا - فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: تعدادی از مسببین حمله مسلحانه شامگاه سه شنبه به پاسگاه مرزی بروشكانی بانه شناسایی شدند و یكی از این افراد توسط نیروهای هنگ مرزی دستگیر شده است.

سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه این افراد تجهیزات غیرمجاز به همراه داشتند و مسلح بودند افزود: متجاوزین مرزی و مسببین حمله مسلحانه به پاسگاه بروشكانی بیش از 20 نفر بودند كه تعدادی از آنها شناسایی شدند.
وی تاكید كرد: پیام ما به آنها این است كه تسلیم شوند چراكه هرجا باشند تحت تعقیب قرار می گیرند و دستگیر می شوند اما در صورتی كه خود تسلیم شوند تخفیفی در مجازات آنها در نظر گرفته می شود.
وی اظهار داشت: شهید ستوان دوم مصطفی عبدالملكی با سابقه 15 سال خدمت در مرز با تجربه و اقتدار برای امنیت مرزنشینان فداكاری كرد و در گزارش عملكرد این شهید اجرای دقیق وظایفش به عنوان یك مرزبان دیده می شود.
سردار رضایی اضافه كرد: این شهید والامقام شب گذشته با مترددین غیر مجاز و كسانی كه مخل اجتماع مرزنشینان هستند مقابله كرد و ناجوانمردانه مورد هجوم متجاوزین قرار گرفت و به شهادت رسید.
وی افزود: شهید عبدالملكی در تمام لحظات زندگی عمرش به نظام خدمت كرده و قوانین را دقیق و طبق وظیفه ای كه داشته اجرا كرده است.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینكه با كسانی كه در پوشش كولبری از نظام سوء استفاده می كنند برخورد جدی می شود افزود: قاچاقچیان باید به سمت شغل های مشروع باز گردند و این افراد خلاف قانون عمل می كنند و كسی كه بین 2 كشور به صورت غیر قانونی تردد كند مجرم است.
وی اظهار داشت: وظیفه ذاتی مرزبانان مقابله با مجرمین است و این شهید والا مقام در اجرای وظایف قانونی خود به شهادت رسیده و مسئول اجرای قانون بوده است.
سردار رضایی گفت: كسانی كه دنبال منافع سیاسی نامشروع هستند و قاچاقچیان مسلح و متجاوزین مرزی كه نیمه های شب در ارتفاعات و دره ها دنبال منافع نامشروع خود هستند را به عنوان كولبر جلو می دهند خائن هستند و پیام مردم به آنها این است كه از اظهارنظرهای كذایی خارج شوند و با مردم صادق باشند.
به گزارش ایرنا شهید ستوان دوم مصطفی عبدالملكی شامگاه سه شنبه در پاسگاه بروشكانی بانه در هنگام مقابله با افراد مسلح به شهادت رسید. پیكر وی روز چهارشنبه در مقام سپاه بانه با حضور خانواده آن شهید و جمع زیادی از مردم شهید پرور بانه تشییع شد، این شهید در زادگاهش قروه به خاك سپرده می شود.
شهرستان بانه 84 كیلومتر مرز مشترك با اقلیم كردستان عراق دارد و روستای بروشكانی هم در 49 كیلومتری شهر بانه و در بخشش ننور واقع شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/6108