۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83116752
T T
۰ نفر

هوای اصفهان ناسالم است

۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83116752
هوای اصفهان ناسالم است

اصفهان - ایرنا - رئیس امور آزمایشگاه های اداره كل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: كیفیت هوای كلانشهر اصفهان از 24 ساعت گذشته تا 7 صبح امروز پنجشنبه هشتم آذر با میانگین 127 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

بابك صادقیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز و فردا به دلیل سكون نسبی هوا، افت نسبی دما و شرایط پایدار، كیفیت هوای اصفهان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
وی اضافه كرد: میزان غلظت آلاینده‌های هوا در این شهر نسبت به روز گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.
رئیس امور آزمایشگاه های اداره كل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: بر همین اساس شاخص آلاینده‌های موجود در هوا در خیابان احمدآباد بر روی عدد ۱۳۳، خیابان دانشگاه بر روی عدد ۱۴۵ ، خیابان استانداری بر روی عدد ۱۲۸، چهار باغ خواجو بر روی عدد ۹۲ و خیابان خرازی بر روی عدد ۱۲۵ (AQI) قرار دارد.
شاخص كیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاك، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناك است.
شاخص كیفی هوا (A Q I ) یا شاخص آلودگی هوا (P S I ) معیاریست كه غلظت تركیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوكسید كربن- دی اكسیدگوگرد- تركیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات كوچكتر از ۱۰ میكرو متر و ذرات كوچكتر از ۲.۵ میكرو متر) را كه دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یك عدد بدون واحد كرده و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.
مركز پیش بینی هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام كرد: وضعیت جوی كلانشهر اصفهان در سه روز آینده به نسبت پایدار است و به این دلیل آلاینده های جوی افزایش می یابد.
6994