به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، علیرضا عسگری در خصوص تعرفه های پزشكی گفت: تعرفه پزشكی در حوزه سلامت توسط هیات وزیران ابلاغ می شود و اینطور نیست كه كسی به صورت سلیقه ای وجهی را از بیمار دریافت كند به نحوی كه تعرفه مطب پزشكان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی با هم متفاوت بوده و میزان آن مصوب شده و ملاك پرداخت است.
مدیركل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اختلال در این زمینه یك تخلف تعرفه ای محسوب می شود و بعد از احراز تخلف توسط حوزه های نظارت دانشگاه های علوم پزشكی گزارش آن توسط معاونت درمان دانشگاه در كمیسیون ماده 11 مطرح می شود، سپس براساس تخلف صورت گرفته، پرونده به اداره تعزیرات مربوطه ارجاع می شود و آنها نیز براساس موازین قانونی برخورد مقتضی را انجام می دهند.
عسگری خاطرنشان كرد: سازمان نظام پزشكی بر فرآیند تبلیغاتی مطب ها، عنوان و تبلیغاتشان در فضای عمومی و مجازی و وزارت بهداشت بر استانداردهای ارائه خدمت از جمله تعرفه نظارت دارند و مسیر برخورد با تخلفات احتمالی نیز از طریق كمیسیون ماده 11 تعزیرات حكومتی است.
این مسئول اظهار كرد: به منظور افزایش كیفیت ویزیت نیز استانداردهایی تدوین شده است كه طبق آن، حفظ حریم و شان بیمار و پزشك از جهات مختلف حفظ می شود، از زمان ویزیت گرفته تا كیفیت آن مشتمل بر شرح حال بالینی و حفظ حریم خصوصی مطمئنا وزرات بهداشت در مباحث نظارتی با رویكرد اصلاح، تعارفی ندارد.
عسگری با اشاره به اینكه تمامی مطب ها توسط اداره نظارت معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشكی كشور نظارت می شوند، افزود: نظارت ها با رویكرد دفاع از حقوق مردم از سویی و دفاع از جامعه خدوم پزشكی از سوی دیگر انجام می شود و وزارت بهداشت نیز با جدیت بیشتری به دنبال احقاق حق مردم است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد كرد.
اجتمام*1193* 1200
مدیركل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت:
مردم مشكلات حوزه سلامت را از طریق سامانه 190 اعلام كنند
۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر:
83117515
ایرنا - تهران - مدیركل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، گفت: مردم می توانند از طریق سامانه 190 از میزان تعرفه های پزشكی مطلع شوند و در صورت بروز تخلف از طریق این سامانه موضوع را گزارش كنند.