۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۰:۰۴
کد خبر: 83118003
T T
۰ نفر
رییس نمایشگاه كتاب قطر دستاوردهای فرهنگی ایران را ستود

دوحه – ایرنا – رییس نمایشگاه بین المللی كتاب دوحه در دیدار معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تحسین دستاوردهای ارزنده جمهوری اسلامی ایران در زمینه برپایی نمایشگاه های بین المللی كتاب، خواستار استفاده از تجارب كشورمان در این زمینه شد .

به گزارش ایرنا ، 'جاسم احمد البوعینین' كه با حضور در غرفه یكی از ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه با 'محسن جوادی' معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار كرد، ضمن تشكر از وی كه به عنوان میهمان ویژه ایران در این نمایشگاه حضور یافته است ، گفت : كشور دوست و برادر ایران تجارب بسیار خوبی در زمینه برپایی نمایشگاه های بین المللی كتاب دارد و قطر آماده است این تجارب را در برپایی نمایشگاههای خود مورد استفاده قرار دهد.
این گزارش می افزاید : معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تقدیر از برگزاری مطلوب نمایشگاه بین المللی كتاب دوحه و ابراز خرسندی از حضور ناشران ایرانی در آن ، آمادگی كشورمان برای توسعه روابط فرهنگی دو كشور به ویژه همكاری های مربوط به كتاب را اعلام كرد.
محسن جوادی گفت : ما موفقیت شما را موفقیت خود می دانیم و حاضر هستیم در این ارتباط همه نوع همكاری با برادران خود در قطر داشته باشیم .
جوادی با دعوت از البوعینین و سایر مسئولین دست اندر كار نمایشگاه دوحه برای حضور در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد ، از همكاریهای او با ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه تشكر و ابراز امیدواری كرد كه همكاریهای دو كشور طی سالهای آینده شاهد رشد و شكوفایی بیشتر باشد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب دوحه روز پنجشنبه 8 آذر از سوی رییس مجلس شورا و وزیر فرهنگ و ورزش قطر ، سفرای خارجی و ناشران داخلی و خارجی در محل نمایشگاههای بین المللی قطر افتتاح شد.
'احمد بن عبدالله بن زید آل محمود' رییس مجلس شورا و 'صلاح بن غانم العلی' وزیر فرهنگ و ورزش قطر بعد از افتتاح نمایشگاه بین المللی كتاب دوحه با استقبال 'محسن جوادی' معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان از غرفه های ناشران ایرانی در این نمایشگاه بازدید كردند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خیر مقدم به رییس مجلس و وزیر فرهنگ قطر، از حضور در این نمایشگاه ابراز خرسندی كرد.
جوادی همچنین به پاس حضور مقامات قطری در غرفه های ایران چند جلد كتاب شعر از شعرای پارسی زبان به رسم یادبود به آنان اهدا كرد.
رییس مجلس شورا و وزیر فرهنگ قطر هم ضمن قدردانی از پذیرش دعوت دوحه از سوی ناشران ایرانی برای حضور در نمایشگاه امسال به حاضرین در غرفه های ایرانی خوش آمد گفتند.
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ورزش قطر كه متولی برپایی این نمایشگاه است مجموعا 427 انتشاراتی از داخل و 30 كشور خارجی در نمایشگاه امسال كه 10 روز ادامه خواهد داشت ، حضور دارند.
در این نمایشگاه علاوه بر رایزنی فرهنگی ایران در دوحه ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انتشارات احسان ، دار الثقافه و الفن الایرانی و انتشاراتی كانی مهر از ایران حضور دارند .
كتابهایی كه شركت های انتشاراتی ایرانی در این نمایشگاه عرضه كرده اند عمدتا شامل موضوعاتی از قبیل فرهنگ و هنر ایرانی ، ادبیات ، گردشگری و ایران شناسی است .
در نمایشگاه امسال كتاب دوحه ، فدراسیون روسیه به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه معرفی و به بخش كودكان هم توجه ویژه ای شده است .
خاورم**1508
۰ نفر