۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83119150
T T
۰ نفر
22 هزار كارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شدند

شهركرد- ایرنا- مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از ساماندهی 22 هزار كارگر ساختمانی فصلی در این استان خبر داد و گفت: بخشی از این كارگران تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

حفیظ الله فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كارگران ساختمانی استان 36 درصدجمعیت كارگران استان را تشكیل می دهند، این درحالی است كه میانگین كشوری كارگران 12 درصد است.
وی با اشاره به تشكیل انجمن صنفی كارگران ساختمانی استان همزمان با مهرماه امسال، تصریح كرد: تلاش می شود تا در این انجمن كارگران واقعی پایش و سپس نسبت به تامین بیمه آنها اقدام شود.
فاضلی همچنین از تامین مكان دائمی برای استقرار كارگران میدانی در شهركرد خبر داد و گفت: این مكان روبروی پمپ بنزین دروازه فارسان جنب پارك جنگلی ایجاد شده است.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای با سازمان فنی و حرفه ای مبنی بر مهارت آموزی كارگران، افزود: این كارگران پس از فراگیری آموزش های لازم به سه دسته كارگران ماهر، نیمه ماهر و میدانی رتبه بندی می شوند.
فاضلی ادامه داد: همچنین انجمن صنفی كارگران ساختمانی سامانه ای طراحی كرده و تاكنون 3 هزار كارگر در این سامانه ثبت نام كرده اند تا پس از پایش از امتیازات ویژه كارگران بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام نظر كارشناسان ، یكی از مهمترین دلایل افزایش نرخ بیكاری در چهارمحال و بختیاری ركود صنعت ساختمان سازی و به دنبال آن بیكاری جمعیت زیادی از كارگران ساختمانی استان است.
جمعیت كارگری بیمه شده استان 99 هزار نفر اعلام شده است كه این افراد به همراه خانواده های زیرپوشش در حدود نیمی از جمعیت استان را تشكیل می دهند.
مركز آمار ایران به تازگی نرخ بیكاری فصل تابستان امسال چهارمحال و بختیاری را 13.9 درصد اعلام كرده است.
7363/2097