۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83119692
T T
۰ نفر

روشنگري هنري زنان مسلمان در پايتخت انگليس

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83119692
روشنگري هنري زنان مسلمان در پايتخت انگليس

تهران- ايرنا- نمايشگاهي براي به چالش كشيدن برداشت‌هاي اشتباه و رايج در مورد اسلام، هنر و زنان در مركز هنري «هاكني» لندن در حال برگزاري است.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا به نقل از وب سايت خبري «ايست لندن لاينز»، در اين نمايشگاه آثار هنري 12 زن مسلمان هنرمند و شاعر به نمايش گذاشته شده است.
هدف از برگزاري اين نمايشگاه، نمايش زبان هنري منحصر به فرد هنر اسلامي و بيان فرهنگي امروزي آن است تا كليشه‌ها در مورد زن مسلمان را به چالش بكشد.
قرار است در اين نمايشگاه، كليشه‌هاي رايج در مورد اسلام و زنان مسلمان كه اغلب به عنوان قرباني تلقي مي‌شوند، برچيده شود.
«نازيا ميرزا» سرپرست برگزاري اين نمايشگاه گفت: طرح ما، طرحي اسلامي و با هدايت زنان است و زنان هنرمند و شاعر در اين طرح، به عنوان زنان مسلمان و از تنوع و گوناگوني زيادي برخوردارند.
وي افزود: تلاش مي‌كنيم آنگونه كه در ميان خودمان و جوامع مان هستيم، ديده شويم.
ميرزا هدف از برگزاري اين نمايشگاه را آشكار كردن مسائل پنهان برشمرد و گفت: در اين آثار از موضوعاتي سخن گفته مي شود كه در حاشيه قرار گرفته است.
وي افزود: هنر اسلامي، در محيط پيرامون شما قرار دارد؛ در كشورهاي مسلمان، اين هنر در مساجد، معماري ها، ساختمان ها، جانمازها، لباس ها و غيره مشاهده مي شود.
اين نمايشگاه همچنين طرحي آموزشي است كه 12 كارگاه آزاد در مورد هنر هندسه، نقش و نگار به سبك عربي و خوشنويسي را برگزار مي كند. شش مورد از اين كارگاه ها براي مدارس رزرو شده است.
ميرزا همچنين گفت: مي خواهم كودكان مسلمان با بازديد از اين نمايشگاه، به هويت خود افتخار كنند.
اين نمايشگاه تا 15 دسامبر (24 آذر) داير است.
فراهنگ**9109** 9053
۰ نفر