۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83121181
T T
۰ نفر
نرخ مشاركت اقتصادي چهارمحال و بختياري 1.3 درصد بالاتر از ميانگين كشوري است

شهركرد- ايرنا- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري گفت : نرخ مشاركت اقتصادي اين استان در تابستان امسال 1.3 درصد بالاتر از ميانگين كشوري اعلام شد.

طهمورث الياسي بختياري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد : نرخ مشاركت اقتصادي چهارمحال و بختياري در تابستان سال جاري 42.2 درصد و ميانگين اين نرخ در كشور 40.9 درصد اعلام شده است.
وي افزود : اين در حالي است كه نرخ مشاركت اقتصادي چهارمحال و بختياري در 3 سال گذشته 37.7 درصد بود.
به گزارش ايرنا، نرخ مشاركت اقتصادي (نرخ فعاليت)، به معني نسبت جمعيت فعال(شاغل و بيكار) به جمعيت در سن كار است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري ادامه داد: نرخ بيكاري استان از 16 درصد سال 1394 با حدود 2 درصد كاهش به 13.9 درصد در تابستان سالجاري رسيد.
وي ، اشتغال و بيكاري را از مهمترين مقوله هاي اقتصاد هر منطقه دانست و اظهار داشت: افزايش اشتغال و كاهش نرخ بيكاري از شاخص هاي توسعه يافتگي است.
الياسي بختياري گفت : قضاوت صحيح درباره تغيير و تحولات بازار مستلزم رصد و توجه به مجموعه اي از شاخص هاي آماري مرتبط با آن است.
وي افزود : حداقل اطلاعات براي تحليل بازار كار، تحليل نرخ بيكاري در كنار نرخ مشاركت اقتصادي است.
به گزارش ايرنا، براساس نتايج مركز آمار ايران نرخ بيكاري چهارمحال و بختياري در بهار امسال 22.8 درصد و در فصل تابستان سال گذشته 18 درصد بود.
مركز آمار ايران به تازگي نرخ بيكاري فصل تابستان امسال چهارمحال و بختياري را 13.9 درصد اعلام كرد.
كاهش 4.1 درصدي نرخ بيكاري فصل تابستان چهارمحال و بختياري در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل تحركات و فعاليت هاي اقتصادي صورت گرفته در استان است.
7362/2097