۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 83121454
T T
۰ نفر
عراقچی با وزیر خارجه پاكستان دیدار و گفت وگو كرد

اسلام آباد - ایرنا - 'سید عباس عراقچی' معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اسلام آباد با «شاه محمود قریشی» وزیر و «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه پاكستان دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش ایرنا «سیدعباس عراقچی» روز دوشنبه در سفر یكروزه به پاكستان، با مقامات عالیرتبه وزارت امور خارجه این كشور در خصوص مسائل مربوط به روابط دوجانبه و همكاری های بین المللی تبادل نظر كرد.
وی همچنین در این سفر با «مشاهد حسین سید» رییس كمیته روابط خارجی مجلس سنای پاكستان دیدار و گفت و گو كرد.
عراقچی پس از این دیدارها در گفت و گو با ایرنا در خصوص محورهای این دیدارها گفت:گفت وگوهای سیاسی میان دو كشور در سطح معاونین وزرای خارجه همواره برگزار شده است.
وی خاطرنشان كرد ملاقات بسیار خوبی با وزیر امور خارجه پاكستان انجام شد كه طی آن مروری بر روابط دو كشور صورت گرفت.
عراقچی گفت:در جریان گفت وگوها با مقامات پاكستانی به دنبال رفع موانع موجود و گسترش همكاری ها هستیم.
وی اضافه كرد:در پی تحریم های یكجانبه آمریكا، فرصت ها و موانع جدیدی در روابط دو كشور بوجود آمده است .
معاون وزیر خارجه اضافه كرد:ایران و پاكستان برای قرن ها در كنار یكدیگر به خوبی زندگی كرده اند و دو ملت همسایه، سابقه تاریخی و فرهنگی بسیار نزدیكی دارند و برای صدها سال دیگر نیز در كنار یكدیگر خواهند بود.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاكید كرد:ایران و پاكستان باید روابط بسیار خوب و منفعت آمیزی رقم بزنند.
به گزارش ایرنا در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با با وزیر خارجه پاكستان، «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاكستان و خانم «رفعت مسعود» سفیر پاكستان در كشورمان و جمعی از مسئولان وزارت خارجه دو كشور حضور داشتند.
پیش از این نیز، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین سفر رسمی خود به پاكستان در دولت «عمران خان» نخست وزیر، به این كشور سفر كرده و با مقامات عالیرتبه نظامی و سیاسی این كشور گفت و گو كرد.
آساق*274*6125**1600