۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۰
کد خبر: 83121715
T T
۰ نفر
ایران و پاكستان بر گسترش و تحكیم روابط دو كشور تاكید كردند

اسلام آباد - ایرنا - وزیر خارجه پاكستان و معاون سیاسی وزیر خارچه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در اسلام آباد دیدار و بر گسترش و استحكام روابط دو جانبه در زمینه های مختلف تاكید كردند.

به گزارش ایرنا وزارت امور خارجه پاكستان شامگاه دوشنبه در بیانیه ای اعلام كرد:عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران برای شركت در دهمین نشست مشورتی-سیاسی دوجانبه در سطح معاونان وزیران امور خارجه پاكستان و ایران به پاكستان سفر كرد.
در این بیانیه آمده است: ایران و پاكستان همچنان از همكاری مستحكم با یكدیگر در بخش های سیاسی، اقتصادی و منطقه ای بهره می برند.
در بیانیه وزارت خارجه پاكستان افزوده شد: عراقچی، رییس هیات ایرانی، تمایل كشورش را برای همكاری در تمامی مسائل مورد علاقه مشترك اعلام كرد.
به گزارش ایرنا، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه كشورمان در دهمین دور گفت و گوهای سیاسی بین پاكستان و ایران در اسلام آباد شركت كرد.
«تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه پاكستان ریاست هیات پاكستانی در این دوره از گفت و گوهای سیاسی را بر عهده داشت.
در این نشست دو طرف به گفت و گو در زمینه طیف گسترده ای از روابط و همكاری های دوجانبه در بخش های مختلف با توجه به تحولات جدید منطقه ای و جهانی پرداختند.
طرفین همچنین راهكارهای تقویت همكاری های دوجانبه در بخش های مختلف با توجه به فرصت های جدید و موانع بوجود آمده از تحریم های آمریكا را مورد بررسی قرار دادند.
دو طرف با تاكید بر اهمیت همبستگی و وحدت بین امت اسلامی بر نیاز به همكاری مشترك اسلام آباد و تهران برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی پافشاری كردند.
آنان همچنین به پایان دادن درگیری ها در كشورهای مختلف اسلامی از طریق گفت و گوهای سیاسی تاكید كرده و نقش تهران و اسلام آباد را در این زمینه بررسی كردند.
نشست مشورتی-سیاسی دو جانبه در سطح معاونان وزیران امور خارجه پاكستان و ایران بمدت یك روز با
محور برجام، مذاكرات یمن، صلح افغانستان و گسترش تجارت دو جانبه در اسلام آباد برگزار شد.
شبس**آساق**6125** 1917