۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83123583
T T
۰ نفر
امریكا به یكجانبه گرایی و تحریم معتاد شده است

باكو - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در كنفرانس بین المللی نوآوری خزر در باكو ، گفت: امریكا به یكجانبه گرایی و تحریم معتاد شده است.

محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه بعنوان سخنران این كنفرانس بین المللی، افزود: ما امروز با یك دولتی در دنیا مواجه هستیم كه به یك جانبه گرایی و تحریم معتاد شده و این رفتار اعتیاد آمیز برای تمام دنیا مخاطره آمیز است.
وی افزود:این كشور باعث ایجاد تنش و برهم ریختن آرامش منطقه شده است، در حالیكه ما درصدد ایجاد صلح و آرامش در منطقه هستیم و در همین راستا ایران آمادگی خود را برای ایجاد اقتصادی بزرگتر با همكاری كشورهای منطقه اعلام می‌كند.
آذری جهرمی، در این كنفرانس كه وزیران ارتباطات و فنآوری اطلاعات جمهوری آذربایجان ،تركیه ، روسیه ، بلاروس ، لیتوانی ، افغانستان و مسئولان و نمایندگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 14 كشور دیگر ، حضور داشتند، اظهار داشت : ایجاد تشكل های منطقه ای و توسعه همكاری با همسایگان راه مقابله با این تهدید است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنرانی خود گفت: راه حل ما برای مدیریت این تهدید ایجاد منطقه ای قویتر در اطراف خودمان است.
آذری جهرمی با اشاره به توافق چهارجانبه ای كه روز گذشته میان ایران ،جمهوری آذربایجان ، روسیه و تركیه در مورد «ایجاد نهاد منطقه ای ویژه برای حمایت از فعالیت استارت آپ ها' ، حاصل شد ، افزود: این توافق چهارجانبه نمونه ای از ایجاد نهاد های منطقه ای قویتر است .
وی افزود: ما باید به راه خود در جهت تاسیس نهاد های منطقه ای ادامه بدهیم تا بتوانیم بر چالش هایی كه یكجانبه گرایی دولت امریكا در همه حوزه و بالاخص در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد كرده است، غلبه كنیم.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنرانی خود ، اظهارداشت:دنیا در حال ورود به یك انقلاب جدید بعنوان انقلاب صنعتی چهارم یا تحول دیجیتال است .
وی افزود: كشورهای مختلف در برابر این تحولات چالش هایی دارند و هر كدام برای حل این چالش ها و بهرمندی از مزایای این تحول بزرگ راهكارهایی دارند، این كنفرانس فرصت مناسبی برای طرح چالش ها و اطلاع از رویكردهای دولت های مختلف برای مقابله با آنهاست .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كشورمان گفت: جمهوری اسلامی مسیر موفقیت آمیزی در تحول دیجیتال داشته و جوانان ایرانی حركت های بزرگی در مسیر توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد كرده اند.
آذری جهرمی افزود: سال گذشته 23 هزار استارتاپ در ایران فعال بوده اند در حالیكه این تعداد ۴ سال پیش فقط 4 هزار استارتاپ بود و این عدد همچنان در حال رشد است.
وی از مقامات دولتی كشورهای منطقه و بخش خصوصی دعوت كرد كه با تقویت همكاری با یكدیگر اكوسیستم جدیدی را برای رشد استارتاپ‌ها و شركت‌های دانش بنیان در سطح منطقه ای به وجود آورند.
آذری جهرمی افزود: ما آمادگی داریم تجربیاتی كه در مسیر توسعه و تحول دیجیتال به وجود آورده ایم را با كشورهای دیگر به اشتراك بگذاریم.
كنفرانس بین‌المللی نوآوری خزر، همزمان با برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات و نوآوری‌های نوین ' باكو تل-2018' ،در شهر باكو برگزار می شود.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات و نوآوری‌های« باكو تل -2018» كه روز سه شنبه آغاز شده است به مدت چهار روز در شهر باكو پایتخت جمهوری آذربایجان بر پا خواهد بود.
در این نمایشگاه 200 شركت از 20 كشور جهان ،از جمله 14 شركت ایرانی حضور دارند.
خاورم ** 337** 1579