۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۹
کد خبر: 83124217
T T
۰ نفر
دانشجو مركز ثقل مطالبه گري در همه امور است

اروميه- ايرنا- فرماندار خوي با بيان اينكه دانشگاه محل تصميم سازي و تصميم گيري هاي كلان است، گفت: امروزه دانشجو به عنوان مركز ثقل مطالبه گري در تمامي سطوح اقتصادي، سياسي ، اجتماعي و فرهنگي به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا، سيدمحمد عابدي روز چهارشنبه در همايش گراميداشت روز دانشجو افزود: دانشگاه مركز و مهد ايمان و تعهد بوده و آنچه كه در جامعه امروزي شگفتي مي آفريند دستان پرتوان دانشجويان و نسل جوان و متخصص جامعه است.
وي يا تشويق دانشجويان به امر تحقيق اضافه كرد: عامل توسعه در كشورهاي پيشرفته به 2 موضوع ثروت و نيروي انساني بستگي دارد كه نيروي انساني همان قشر جواني است كه به عنوان دانشجو در دانشگاهها تربيت مي شوند .
رييس دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني خوي نيز در اين همايش گفت: دانشجو محور اساسي توسعه علمي است و ماموريت ها و كاركردهاي نظام هاي مختلف آموزش عالي با هدف بارور ساختن استعداد، هوش، توانمندي و خلاقيت دانشجويان شكل مي گيرد و اعضاي هيات علمي در تامين اين هدف نقش اساسي و راهبردي برعهده دارند.
فاطمه مقدم تبريزي با بيان اثرگذاري اعضاي هيات علمي در فرآيند توليد علم افزود: دانشجويان همان طوري كه در تحصيل علم كوشا هستند، در تهذيب اخلاق، اعمال، عقايد و فضايل اخلاقي نيز كوشا باشند.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم از دانشجويان رتبه هاي برتر ورودي سال 1397 و همچنين دانشجويان فعال در برنامه هاي جهادي و برنامه هاي ورزشي و فرهنگي با تقديم لوح تقدير و اهدا جوايز تجليل شد.
به گزارش ايرنا، روز 16 آذر/روزدانشجو/، به ياد سه دانشجو (مصطفي بزرگ‌نيا و احمد قندچي و مهدي شريعت‌رضوي) كه هنگام اعتراض به ديدار رسمي ريچارد نيكسون معاون رييس‌جمهوري وقت ايالات متحده آمريكا و همچنين از سرگيري روابط ايران با بريتانيا، در تاريخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از كودتاي 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران كشته شدند، گرامي داشته مي‌شود.
7132/2093