۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83125038
T T
۰ نفر
افزايش اميد اجتماعي برنامه محوري دولت تدبير است

ساري-ايرنا- استاندار مازندران با تاكيد بر اين كه افزايش اميد اجتماعي برنامه محوري دولت تدبير است، گفت: همه بايد با همگرايي و انسجام براي افزايش اميد اجتماعي در جامعه تلاش كنيم چرا كه دشمن ايجاد نااميدي در مردم را در دستور كار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، احمد حسين زادگان روز پنجشنبه در آيين معارفه اش به عنوان بيست و سومين استاندار مازندران افزود: ايجاد همگرايي و افزايش اميد اجتماعي در جامعه با همراهي و همكاري تمام دستگاهها اعم از دولتي، حاكميتي، مردم و تشكل هاي مردم نهاد و رسانه ها امكان پذير است.
وي عمل نكردن بر اساس شرح وظايف قانوني را مهم ترين علت واگرايي مديريتي دانست و تاكيد كرد: تمامي بخش هاي مديريتي بايد مطابق شرح وظايفشان عمل كنند و خوشبختانه ما در مردم واگرايي نداريم و اين آسيب از بدنه مديريتي به جامعه تزريق مي شود.
استاندار جديد مازندران گفت: اگر ما بتوانيم براساس وظايف قانوني كه بر عهده داريم انجام وظيفه كنيم، خللي در همگرايي و انسجام نيروها ايجاد نمي شود و زمينه براي توسعه متوازن فراهم خواهد شد.
وي افزود: اگر تمام قطعه هاي پازل تاثيرگذار بر اميد اجتماعي در جامعه در كنار يكديگر قرار بگيرند و هر مديري نيز طبق وظايف قانوني سهم خود را بپردازد، مشكل لاينحلي در جامعه باقي نمي ماند و ميزان رضايت مندي مردم كه سبب افزايش اميد اجتماعي مي شود، بيشتر خواهد شد.
** درخواست برنامه 100 روزه از مديران
حسين زادگان حل مشكلات مردم را وظيفه دستگاهها و مديران دانست و از تمامي مديران دستگاههاي اجرايي استان خواست تا برنامه 100 روزه اي براي گره گشايي از مشكلات مردم خارج از اقدامات كليشه اي ارائه دهند.
وي گفت: كسي قرار نيست از خارج استان برنامه هاي توسعه‌اي براي ما اجرا كند و بايد به خودمان رجوع كنيم و با قبول مشي اعتدالي دولت تدبير و اميد كارها را پيش ببريم و تمام موافقان و مخالفان دولت با پذيرش اين مشي اعتدالي به وظايفشان عمل كنند.
او افزود: برنامه 100 روزه مديران بايد به گونه اي باشد كه در پايان دوره بتوانند گزارش آن را كه منجر به افزايش اميد اجتماعي شده به مردم ارائه دهند.
استاندار جديد مازندران ' اميد اجتماعي، تدبير اقتصادي و اعتدال سياسي ' را شعار دوره مديريتش در استانداري تعيين كرد و گفت: اميد اجتماعي با تدابير اقتصادي مناسب و تلاش براي اجراي آنها از يك سو و در نظر داشتن اعتدال سياسي قابل تحقق است و اين موضوع را تمامي بخش هاي مديريتي بايد مد نظر قرار دهند.
حسين زادگان نقش رسانه ها، تشكل هاي سياسي و صنفي و نخبگان را در تحقق افزايش اميد اجتماعي موثر دانست و توضيح داد: نقش رسانه ها در رساندن مطالبات مردم به مسئولان و اطلاع رساني عملكرد دولت و مديران و دستگاهها به جامعه تعريف مي شود و بايد از اين ظرفيت بدرستي استفاده كرد.
وي مديران دستگاههاي اجرايي را به داشتن سعه صدر در برابر نقد رسانه ها فراخوانند و گفت: هيچ مديريتي حق ندارد بابت نقد رسانه ها حتي اگر غيرمنصفانه از آنها شكايت كنند مگر آن كه توهين و افترا داشته باشند.
نماينده عالي دولت در مازندران بر ادامه برنامه هاي استاندار سابق تاكيد كرد و اظهار داشت: ما در كشور كمبود برنامه نداريم، بلكه مهم ترين مشكل ما اين است كه برنامه ها به درستي اجرا نمي شود يا در بين راه با چالش مواجه مي شود.
حسين زادگان با تاكيد بر اين كه مازندران داراي ظرفيت هاي زيادي براي توسعه است، بر ضرورت آسيب شناسي برنامه هاي اجرايي ناكام تاكيد كرد و افزود: ما با وجود داشتن مرز مشترك و ظرفيت هاي زيرساختي چون بنادر سه گانه و ساير توانمندي ها هنوز نتوانستيم به درستي ارتباط اقتصادي خوبي با كشورهاي حاشيه درياي خزر داشته باشيم.
وي توضيح داد: لازم است ظرفيت هاي اقتصادي و زيرساخت هاي استان را بدرستي به سرمايه گذاران بخش خصوصي معرفي كنيم و لازم است تشكل هاي بخش خصوصي در اين زمينه فعال تر وارد عمل شوند و به وظايفشان عمل كنند.
استاندار مازندران با تاكيد بر اين كه اين استان مي تواند بخش زيادي از كمبود درآمد ناشي از فروش نفت را جبران كند، گفت: .ارز آوري در شرائط فعلي كشور با فروش نفت سخت شد بايد توليد محصولات كشاورزي صادرات محور هم به اقتصاد استاني و هم ملي كمك كنيم.
حسين زادگان حفظ ظرفيت هاي موجود را يكي از تدابير اقتصادي مهم برشمرد و اظهار داشت: ظرفيت موجود واحدهاي توليدي بايد حفظ شود و بانك ها بايد همكاري لازم را داشته باشند و در حوزه كشاورزي و گردشگري هم بايد از ظرفيت هاي بدرستي استفاده كنيم.
حسين زادگان اجرايي شدن نظام انتقاد و پيشنهاد ات را در ادارات دولتي مورد تاكيد قرار داد و ابراز ابراز اميدواري كرد كه با ايجاد سامانه الكترونيكي، نظام انتقاد و پيشنهاد در ادارات از حالت سنتي و صندوقي فعلي خارج شود و همه مردم بتوانند نظر خود را براي پيشبرد كاركرد دستگاه هاي اجرايي عملياتي كنند.
در اين آيين حكم انتصاب حسين زادگان به عنوان بيست و سومين استاندار مازندران قرائت و توسط معاون سياسي وزير كشور به او اهدا شد.
حسين زادگان پيش از اين با حفظ سمت معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري، سرپرستي اين مجموعه را پس از رفتن محمد اسلامي به وزارت راه و شهرسازي بر عهده داشت.
اسلامي از آذر ماه سال 96 به عنوان بيست و دومين استاندار مازندران معرفي شده بود و آبان ماه امسال با راي اعتماد نمايندگان مجلس سكان وزارت راه و شهرسازي را در اختيار گرفت.
6990/1654/6982