۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۱
کد خبر: 83125378
T T
۰ نفر

فدراسیون ژیمناستیك آمریكا اعلام ورشكستگی كرد

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۱
کد خبر: 83125378
فدراسیون ژیمناستیك آمریكا اعلام ورشكستگی كرد

تهران- ایرنا- فدراسیون ژیمناستیك آمریكا به دنبال رسوایی های اخلاقی به بار آمده مرتبط با پرونده «لری نصار» پزشك سابق تیم این كشور، اعلام ورشكستگی كرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسیه روز پنجشنبه نوشت: پس از گذشت یك سال از صدور حكم حبس برای «لری نصار» پزشك سابق تیم ژیمناست های آمریكا به اتهام تعرض و سوء استفاده جنسی از اعضای این تیم، فدراسیون ژیمناستیك آمریكا پس از سر و كله زدن با بیش از 100 پرونده حقوقی مرتبط با این موضوع، با امید حفظ جایگاه خود به عنوان نهاد حاكم بر این ورزش المپیكی، اعلام ورشكستگی كرد.
بیش از 350 ورزشكار از سرتاسر جهان به اتهام ناتوانی فدراسیون ژیمناستیك آمریكا در نظارت بر فعالیت های نصار، علیه آن اقامه دعوی كرده اند.
نصار در ژانویه سال جاری، به اتهام سوء استفاده جنسی از بیش از 10 ورزشكار جوان و تعرض به چندین تن دیگر، به 125 سال زندان محكوم شد و تلاش ها برای برقراری صلح بین معترضان و این نهاد از طریق واسطه، تاكنون بی ثمر بوده است.
«كاترین كارسون» رئیس تازه منصوب شده فدراسیون ژیمناستیك آمریكا، اعلام ورشكستگی را در مقایسه با تلاش در جهت اجتناب از پرداخت غرامت به قربانیان پرونده نصار، راهكار مناسب تری دانست؛ در واقع كارسون امیدوار است تا غرامت های مذكور توسط شركت بیمه گذار این نهاد پرداخت شود.
كارسون در این باره اظهار داشت: انتظار داریم آن ها بر سر میز مذاكره آمده و حق پوشش بیمه ما را پرداخت كنند.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینكه تصمیم مذكور بخشی از مذاكرات جاری با كمیته المپیك آمریكا است، افزود: این تصمیم به معنای انحلال نیست بلكه سازماندهی مجدد محسوب می شود.
كارسون هفته گذشته سمت ریاست فدراسیون ژیمناستیك آمریكا را عهده دار شد تا در راستای تلاش های این نهاد برای احیای خود، به چهارمین رئیس این مجموعه طی 2 سال گذشته تبدیل شود.
كمیته المپیك آمریكا ماه گذشته با ارسال نامه ای سرگشاده به ژیمناست های آمریكایی، آنان را سزاوار هیات حاكمه ای بهتر دانست و متعهد شد در صورت لغو فعالیت هیات فعلی، این نهاد (كمیته المپیك آمریكا) كنترل برنامه های آنان را به دست خواهد گرفت و در اقدامی عجیب فرآیند عزل این نهاد را به عنوان هیات حاكم بر ورزش ژیمناستیك این كشور، در دستور كار قرار داد.
در صورت منحل شدن این نهاد، بیش از 150 هزار ورزشكار جوان آمریكایی را بدون نهاد ناظر رها خواهد كرد.
ورزشی**3991**2017
۰ نفر