۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 83127775
T T
۰ نفر
اهالي جولان اشغالي عليه رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند

تهران- ايرنا- اهالي بلندي هاي اشغال شده جولان سوريه با برگزاري تظاهراتي نسبت به طرح رژيم صهيونيستي براي نصب 52 توربين بادي واستفاده از انرژي باد در زمين هاي كشاورزي اعتراض كردند.

به گزارش شبكه خبري روسيا اليوم ، صدها نفر از كشاورزان جولان اشغالي روز گذشته (شنبه) با تجمع و برگزاري تظاهرات در روستاي مسعده بر مقابله با طرح صهيونيستي توربين هاي بادي تاكيد كردند.
اهالي جولان پس از ارائه پيشنهاد رژيم صهيونيستي قصد داشت با دادن رشوه به كشاورزان و فريب آنها زمين هايشان را به مدت 25 سال جهت اجراي اين طرح اجاره كند.
يكي از تظاهركنندگان گفت: فعاليت هاي مختلف از جمله سخنراني هاي توجيهي و فرهنگ سازي جهت تشريح خطرات ناشي از پذيرش اين امر براي ساكنان و كشاورزان ادامه خواهد يافت.
روزنامه 'الوطن ' چاپ سوريه نوشت، توربين هاي بادي رژيم صهيونيستي بزرگترين وخطرناك ترين توربين هاي جهان هستند كه در مناطق الحفاير، سحيتا، الخواريط، المصنع، حمي المشيرفه و رعبنا در جولان اشغالي در مساحتي بالغ بر 6 هزار دونم توزيع شده است.
تحقيقات نشان مي دهد اين طرح خطرات شديدي در پي دارد. هر توربين بايد با مناطق مسكوني دستكم 10 كيلومتر فاصله داشته باشد. علاوه بر اين توربين هاي بادي، منجر به ظهور بيماري هاي بسياري براي ساكنان منطقه از جمله وزوز گوش وعدم تمركز در افراد به دليل توليد امواج مي شود.
توربين هاي بادي رژيم صهيونيستي، كشاورزي را در بلندي هاي اشغالي جولان از بين مي برد و از آنجا كه قرار است در نزديكي و وسط باغ هاي سيب و گيلاس كار گذاشته شود شريان اقتصادي كشاورزان را قطع و آنها را طي سال هاي بعد مجبور به كوچ اجباري از خانه ها و زمين هاي خود مي كند .
ساكنان جولان اشغالي چندي پيش نيز با ناكام گذاشتن برگزاري انتخابات موسوم به «شوراي محلي» كه رژيم صهيونيستي در اين منطقه مجري آن بود، يك روز مهم و سرنوشت‌ساز را در طول مبارزه با اين رژيم رقم زدند و طرح رژيم صهيونيستي را كه قصد داشت با برگزاري انتخابات نمايشي، تأييد مردمي را به دست آورد، نقش بر آب كردند.
رژيم صهيونيستي با وجود تمام تلاش هايي كه انجام مي‌دهد تا ساير كشورها حاكميت اين رژيم بر ارتفاعات جولان را به رسميت بشناسند، ولي «انتخابات شوراي محلي» كه تل‌آويو در صدد برگزاري آن بود، به صورت كامل برگزار نشد.
اين رژيم در واقع از رهگذر اين انتخابات در تلاش بود كه روابط خود را با روستاهاي «مجدل شمس، بقعاثا، مسعدة و عين قنيا» عادي كند، ولي مردم اين مناطق با تحريم اين انتخابات و محاصره مراكز اخذ رأي، صحنه‌هاي اعتصاب عموميِ مردم اين منطقه در سال 1982 را يادآور شدند كه در آن به الحاق خود به اراضي اشغالي اعتراض كردند.
ساكنان جولان در رد اقدامات يهودي ‌سازي مقامات صهيونيستي با اعلام اعتصاب سراسري بر هويت عربي-سوري خود تأكيد كردند.
خاورم** 1453*1049