۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83129332
T T
۰ نفر

شبكه سارقان مسلح خودرو در بوكان متلاشي شد

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83129332
شبكه سارقان مسلح خودرو در بوكان متلاشي شد

مهاباد - ايرنا - فرمانده انتظامي بوكان گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان يك شبكه از سارقان مسلح خودروهاي سواري را با موفقيت شناسايي و متلاشي كردند.

سرهنگ مجيد محبعلي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پس از دريافت اطلاعاتي در خصوص فعاليت اين شبكه كه اقدام به سرقت خودرو در اين شهرستان و ديگر شهرستان ها و استان هاي همجوار كرده بودند، موضوع در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.
وي با بيان اينكه اين سارقان با كمين در محورهاي مواصلاتي اقدام به سرقت مسلحانه خودروهاي عبوري مي كردند، اضافه كرد: ماموران عمليات ويژه پليس آگاهي با انجام اقدام هاي اطلاعاتي در كمتر از 2 هفته توانستند متهمان را شناسايي كرده و سر شبكه اين سارقان را كه در منزلي در يكي از حاشيه هاي شهر بوكان بيتوته كرده بود را دستگير كنند.
سرهنگ محبعلي ادامه داد: اين سارق مسلح هنگام مراجعه پليس، همسر و فرزند خود را سپر كرده بود تا بتواند از دست قانون فرار كند كه با هوشياري ماموران اين انتظامي بدون درگيري دستگير شد.
وي با بيان اينكه از اين فرد يك قبضه سلاح جنگي، تعدادي فشنگ و يك دستگاه خودرو سرقتي نيز كشف و ضبط شد، اظهار داشت: با بازجويي از اين فرد سه نفر از همدستان وي كه در شهرهاي كردستان و آذربايجان غربي ساكن بودند نيز دستگير و به دست قانون سپرده شدند.
فرمانده انتظامي بوكان اظهار داشت: در بازجويي هاي صورت گرفته، اين افراد به سرقت 6 دستگاه خودرو سواري در شهرستان هاي بيجار، ديواندره و سقز، مهاباد و ديگر شهرهاي آذربايجان غربي اعتراف كردند.
وي با اشاره به اينكه اين افراد چهار دستگاه خودرو سرقتي را نيز به فروش رسانده بودند، گفت: تمامي خودروهاي سرقتي به مالباختگان تحويل داده شد.
سرهنگ محبعلي بيان كرد: اين سارقان مسلح همچنين به يك فقره قتل در كرج نيز اعتراف كردند كه با اعتراف اين افراد پرونده قضايي كه مختومه اعلام شده بود دوباره مراحل اجرايي خود را از سر گرفت.
بوكان در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/3072