۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 83129757
T T
۰ نفر
تفاهم نامه همكاري بين دانشگاه حكيم و فدراسيون ورزش زورخانه اي امضا شد

سبزوار - ايرنا - با حضور رئيس فدراسيون ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي تفاهم نامه همكاري هاي مشترك بين اين فدراسيون و دانشگاه حكيم سبزواري منعقد شد.

رئيس دانشگاه حكيم سبزواري روز دوشنبه در اين مراسم گفت: اين تفاهم نامه براي گسترش همكاري هاي علمي، آموزشي و پژوهشي در زمينه هاي مختلف مرتبط با ورزش زورخانه اي و پهلواني است.
علي اصغر مولوي افزود: تلاش براي راه اندازي و تجهيز گود زورخانه و مركز پژوهش هاي علمي ورزش زورخانه اي و كشتي پهلواني در دانشگاه حكيم سبزواري با همكاري و حمايت هاي مالي فدراسيون از مفاد اين تفاهم نامه است.
وي اظهار داشت: برگزاري دوره هاي مربيگري، داوري و مرشدي بوسيله فدراسيون در دانشگاه حكيم سبزواري و حمايت فدراسيون از چاپ كتاب هاي علمي و آموزشي در ارتباط با ورزش زورخانه اي و پهلواني از ديگر موارد اين تفاهم نامه مي باشد.
وي گفت: در اين تفاهم نامه به برگزاري برخي اردوهاي تيم ملي در دانشگاه حكيم سبزواري، اجراي پروژه هاي تحقيقاتي و كاربردي بوسيله استادان و دانشجويان دانشگاه حكيم سبزواري در حوزه هاي مرتبط با ورزش زورخانه اي و اجرايي كردن نتايج اين تحقيقات در كشور تاكيد شده است.
مولوي افزود: همكاري دانشگاه حكيم سبزواري با اين فدراسيون براي برگزاري سمينارها و همايش هاي ملي و بين المللي جهت علمي كردن ورزش زورخانه اي و كشتي پهلواني در ايران از جمله تعهدات دانشگاه حكيم در اين تفاهم نامه است.
رئيس فدراسيون ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي نيز گفت: آيين نامه اين ورزش با هدف توسعه و ترويج آن در سطح كشور امسال تدوين شده است.
مجتبي جوهري با بيان اينكه ايران سرآمد ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي در جهان است افزود: ترويج فرهنگ اين رشته ورزشي رواج اخلاق و مردانگي در جامعه است.
وي اظهار داشت: سبزوار ورزشكاران باستاني كار و مرشدان شاخص در كشور دارد و تفاهم نامه مشترك با دانشگاه حكيم اين شهرستان به توسعه اين رشته ورزشي در منطقه شرق كشور كمك مي كند.
سبزوار در 230 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
۰ نفر