۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83130571
T T
۰ نفر
مراكز كانون پرورش فكري كردستان مجهز به 254 هزار جلد كتاب است

سنندج - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان گفت: مراكز كانون پرورش فكري استان داراي 254 هزار و 785 جلد كتاب تخصص حوزه كودك و نوجوان است.

سهيلا شيخي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به وجود 20 مركز ثابت و 4 كتابخانه سيار روستايي در استان اظهار داشت: مراكز ثابت كانون متشكل از كتابخانه تخصصي حوزه كودكان و نوجوانان است.
وي افزود: از تعداد كل اعضاي كانون 39 هزار و 208 نفر عضو كتابخانه هاي ثابت و سيار هستند و از اين تعداد 31 هزار و 882 نفر در مراكز ثابت و هفت هزار و 326 نفر هم در كتابخانه هاي سيار عضويت دارند.
شيخي با اشاره به اينكه در شهرستان هاي مريوان، سقز، بانه و قروه كتابخانه سيار روستايي فعال است، يادآور شد: هر كدام از اين كتابخانه هاي سيار 15 تا 20 روستا را تحت پوشش خود قرار مي دهند.
وي تاكيد كرد: كتابخانه هاي سيار روستايي علاوه بر عرضه كتاب فعاليت هاي فرهنگي، هنري و ادبي هم براي كودكان روستايي انجام مي دهند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان كردستان گفت: مخزن كتاب در مراكز ثابت قرار دارد و براساس اعلام نياز كتابخانه هاي سيار كتاب هايي را بطور امانت در اختيار كودكان روستايي قرار مي دهند.
وي يكي از فعاليت هاي كتابخانه هاي روستايي را عضوگيري در بخش مكاتبه اي خواند و اضافه كرد: هم اكنون 200 نفر دختر و پسر عضو مكاتبه اي ما هستند و از طريق نامه با مربيان كانون ارتباط دارند.
شيخي اظهار داشت: دوري مسافت روستا از مراكز كانون و وجود مشكلات خاص هم چون نقص عضو كودكان موجب شده كه فعاليت بخش مكاتبه اي در كانون از سال 89 مجددا بطور جدي آغاز شود.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان افزود: در اين بخش كودكان شعر و داستان و گاها درد دل هاي خود را براي كانون ارسال مي كنند و مربيان هم نكات آموزشي و راهكارهاي لازم را طي نامه اي ديگر براي آنها از طريق كتابخانه هاي سيار روستايي مي فرستند.
شيخي با اشاره به اينكه بخش مكاتبه اي تاثير فراواني در رشد استعدادهاي كودكان و نوجوانان دارد، يادآور شد: عضو مكاتبه اي داريم كه هم اكنون مربي كانون پرورش فكري در استان شده است.
در حال حاضر بيش از 40 هزار كودك و نوجوان در سطح استان عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هستند.
9936/9102