۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷
کد خبر: 83131047
T T
۰ نفر
توليد برق از انرژي پاك به يك گيگا وات مي رسد

قشم - ايرنا - معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: هم اكنون از انرژي پاك (خورشيدي و بادي) 654 مگاوات برق توليد مي شود كه تا پايان سال يك گيگا وات افزايش پيدا مي كند.

به گزارش ايرنا، همايون حائري روز سه شنبه در حاشيه بازديد از نيروگاه سيك تركيبي 500 مگاواتي قشم افزود: افزايش قيمت خريد برق توليد شده از انرژي هاي پاك به شرايط آينده بستگي دارد كه به گونه اي مشخص شود تا بخش خصوصي رغبت سرمايه گذاري داشته باشد.
وي ادامه داد: با توجه به وجود آفتاب مناسب در استان هرمزگان سعي مي شود در كنار ظرفيت سازي براي توليدهاي حرارتي، واحدهاي انرژي نو به خصوص در حوزه انرژي خورشيدي ايجاد شود.
سال 1396 يك نيروگاه خورشيدي 10 مگا واتي در 139 روز احداث شد و به بهره برداري رسيد و يك نيروگاه خورشيدي ديگر نيز با توان توليد 50 مگا وات در حال احداث است.

** واحد 160 مگاواتي قشم تابستان 98 به بهره برداري مي رسد
معاون وزير نيرو در ادامه سخنان خود گفت: نيروگاه سيكل تركيبي 500 مگاواتي قشم تا كنون 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه واحد 160 مگاواتي آن تا پايان تابستان وارد مدار شود.
حائري افزود: مشكلات اصلي اين نيروگاه در بخش نقدينگي است كه رايزني هاي لازم براي حل آن انجام مي شود.
ادامه داد: تمام تلاش وزارت نيرو بر اين است كه بيشترين ظرفيت ممكن از نيروهاي در حال احداث كشور وارد مدار شود تا در براي تابستان بيشتر مشكلات در حوزه تامين برق حل شود.
مجتمع نيروگاه سيكل تركيبي و توليد آب شيرين قشم ظرفيت توليد 500 مگاوات برق و 100 هزارمتر مكعب آب شيرين را در روز دارد.
به گزارش ايرنا، معاون وزير نيرو و مديرعامل مديريت پروژه‌هاي نيروگاهي ايران (مپنا) روز سه شنبه از نزديك روند پيشرفت مجتمع نيروگاه سيكل تركيبي و توليد آب شيرين قشم را مورد بررسي قرار دادند.
شهرستان قشم شامل جزيره‌هاي قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود يكهزار و 628 كيلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعيت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500 /6048