۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۹
کد خبر: 83132221
T T
۰ نفر
دعوت از مستندسازان برای ساخت فیلم با موضوع ارتش

تهران- ایرنا- سرهنگ حمیدرضا تندرو مدیر تلویزیونی ارتش در بازدید از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، ضمن دعوت از مستندسازان برای تولید فیلم هایی با موضوع ارتش گفت: دفاع مقدس بستر مناسبی برای تولید مستند است و ارتش می‌تواند در این امر مؤثر باشد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، سرهنگ تندرو درخصوص حضور در این رویداد بزرگ سینمای مستند كشور، اظهار داشت: با توجه به این كه رویكرد ارتش به خصوص در بخش تلویزیونی، عرصه‌ ساخت فیلم‌های مستند است، سینما حقیقت می‌تواند باعث این آشنایی و نزدیكی شود.
وی افزود: به نظر من مركز گسترش سینمای مستند و تجربی یكی از معتبرترین مراكز برای ساخت و عرضه‌ فیلم‌های مستند است.جشنواره سینماحقیقت هم رویكرد بسیار خوبی دارد و همین كه می‌توانیم جمعیت زیادی از فیلمسازان و علاقه‌مندان سینمای مستند را در این رویداد ببینیم، به نظرم گویای زنده و فعال بودن این مجموعه است و نشان از برنامه‌ریزی منسجم مدیریت آن مركز دارد.
مدیر تلویزیونی ارتش تصریح كرد: حوزه‌ ارتش به دلیل قدمتی كه دارد، در امور سینمایی به‌ویژه سینمای مستند، نزد ارگان‌های مشابه از سابقه خوبی برخوردارست.برخی هنرمندان مطرح سینما و فیلم مستند كشور هم پیشینه‌ ارتشی دارند و به نوعی از دل نیروهای ارتش بیرون آمده‌اند.البته شاكله‌ ارتش در نگاه اول، بخش سخت‌افزاری را تداعی می‌كند اما حوزه نرم‌افزاری آن كه فعالیت‌های هنری است هم حوزه فعالی محسوب می‌شود.
سرهنگ تندرو ادامه داد: مهمترین اتفاقی كه پس از انقلاب اسلامی در ایران رخ داد، بحث جنگ و دفاع مقدس است.به همین دلیل این موضوع بستر مناسبی برای تولید مستند در كشور است و ارتش می‌تواند در این امر موثر باشد تا با همراهی مستندسازان محترم، به روایت موضوعات مختلف آن بپردازد؛ چرا كه ارتش از پیروزی انقلاب تا امروز در كنار مردم بوده است.
وی تاكید كرد: هنوز هم خاطرات و اتفاقات جنگ می‌تواند از بهترین موضوعات برای ساخت فیلم‌های مستند باشد.بنابراین من از دوستان مستندساز دعوت می‌كنم كه حتما در یك نشست، دیدگاه‌ها و موضوعات خود را مطرح كنند تا بتوانیم به یك نتیجه مطلوب برسیم.
تندرو خاطرنشان كرد: ما با مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تفاهمنامه‌ای منعقد كردیم كه فاز اول آن، ساخت پنج فیلم مستند حرفه‌ای با موضوعات مختلف ارتش است.در این زمینه فراخوانی منتشر شده و تاكنون مستندسازان طرح‌هایی ارائه داده اند كه در حال بررسی است و همچنان این اعلام برای دریافت طرح مستند ادامه دارد.
وی افزود: گروه تلویزیونی ارتش هم از منظر پشتیبانی و تجهیزات و... در خدمت جامعه‌ سینمای مستند خواهد بود.ما این مسیر را با مركز گسترش ادامه می‌دهیم و امیدواریم نتیجه‌ آن را در جشنواره سال آینده‌ حقیقت ببینیم.
فیلم‌های «عبور ناممكن» و «ستارگان خلیج‌فارس» از جمله مستندهای منتخب بخش جایزه شهید آوینی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، با موضوع توانمندی، رشادت‌ها و خدمات ارتش در هشت سال دفاع مقدس است كه در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شوند.
جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت تا روز 25 آذرماه 1397 در پردیس سینمایی چارسو ادامه دارد.
فراهنگ**9246**3009
۰ نفر