۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 83132388
T T
۰ نفر

مشكلات ساكنان حریم تهران رفع می شود

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 83132388
مشكلات ساكنان حریم تهران رفع می شود

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران با اشاره به لزوم تعیین تكلیف قانون محدوده حریم شهر و روستاهای واقع در این شهرستان گفت: مشكلات ساكنان حریم شهر تهران با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در بحث حریم تعیین تكلیف می شود.

به گزارش ایرنا سید حسن رسولی روز چهارشنبه در هشتمین نشست شورای اسلامی شهرستان تهران گفت: شورای شهرستان دوره چهارم چند صد ساعت كار كارشناسی در زمینه حل ‌و فصل مسائل مبتلا به ساكنان حریم شهر تهران انجام داد و جمع‌بندی آن منتج به مصوبه‌ای در این زمینه شد.
وی تاكید كرد: برای حل مشكلات ساكنان حریم شهر تهران باید با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در بحث حریم، این مشكلات تعیین تكلیف شود.
رئیس شورای شهرستان تهران با اشاره به شیوه‌نامه « بهینه‌سازی روند اجرای مفاد مجوزهای صادره در تغییر كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در حوزه حریم شهرستان تهران» اظهار داشت: وظیفه ما در این شورا تطبیق مصادیق با این شیوه‌نامه است.
رسولی افزود: در حقیقت با در نظر گرفتن حقوق مالكانه مالكین در كنار وظایف حاكمیتی و وظایفی دستگاه‌های بر اساس این شیوه ‌نامه می‌بایست عمل شود.
وی با بیان اینكه هر ساخت و سازی در حریم به معنای تخلف نیست، خاطر نشان كرد: لازم است بر اساس طرح‌ های هادی روستایی و طرح بهسازی و نوسازی روستایی بنیاد مسكن و شیوه‌نامه موجود، درخواست‌های ساكنان حریم بررسی شود.
**محدوده حریم شهر و روستاهای تهران مشكلاتی دارد
رئیس شورای اسلامی بخش كن نیز در این نشست گفت: متأسفانه در اجرای قانون محدوده حریم شهر و روستاهای واقع در شهرستان تهران دچار مشكل هستیم.
ابوالفضل میررفیع گفت: در این حوزه شاهد عدم هماهنگی بین دستگاه ‌های ذی ‌ربط هستیم، وقتی جهاد كشاورزی بر اساس قانون تقسیم اراضی، ملكی را كشاورزی اعلام می‌كند یعنی جز مستثنیات مردم است اما دستگاه‌های دیگر نظیر منابع طبیعی باوجود اعلام نظر كاربری كشاورزی برای یك زمین از سوی جهاد كشاورزی، مانع كار می‌شوند.
وی ادامه داد: با وجود اینكه جهاد كشاورزی برای آبیاری قطره‌ای 95 درصد وام بلاعوض می‌دهد اما به دلیل عدم همكاری اداره حریم نمی ‌توان از این وام استفاده كرد زیرا به كشاورزان اجازه ساخت مخزن نمی‌دهند تا بتوانند این وام را دریافت كنند.
همچنین در این جلسه حمیدرضا كروبی رئیس شورای بخش مركزی با بیان اینكه ارتباط ما با اداره حریم خوب است، بیان كرد: با وجود شیوه ‌نامه گاهی موانعی برای فعالیت ساكنان ایجاد می‌شود، امیدواریم وفق این شیوه‌نامه عمل شود تا مشكلات ساكنان نیز برطرف شود.
در ادامه جلسه چند درخواست از ساكنان بخش‌های كن، آفتاب و مركزی بررسی شد كه پس از شنیدن كلیات و موانع موجود از سوی درخواست‌كنندگان و شهرداران مرتبط با حریم مسئله حل‌وفصل شد.
*شورای شهرستان ملزم به اجرای قانون مجازات استفاده كنندگان غیر مجاز آب است
رسولی همچنین درباره تصمیم‌گیری در مورد ماده 5 آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات استفاده‌كنندگان غیرمجاز از آب ، برق، تلفن، فاضلاب و گاز نیز گفت: قانون مجازات استفاده‌كنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مصوب مجلس بوده و دولت نیز آیین‌نامه اجرایی آن را تهیه و مصوب كرده است، صرف‌نظر از خوب یا بد بودن این قانون، شورای شهرستان تهران ملزم است عین قانون و آیین‌نامه را اجرایی كند.
وی ادامه داد: با توجه به درخواست ساكنان و موافقت فرمانداری تهران برای حل مشكلات با ضوابط قانون موجود مجوز موقت برای تمامی بخش‌های كن، آفتاب و مركزی به‌استثنای شهرك زیتون(منطقه 13) قابل صدور است.
تهرام/7244/ 6139
۰ نفر