۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 83135155
T T
۰ نفر
فعالان اقتصادي از دستاوردهاي پژوهشگران استفاده كنند

سنندج - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار كردستان گفت: فعالان اقتصادي، صاحبان صنايع و همه كساني كه مي توانند نتايج كار پژوهشگران را به ارزش افزوده تبديل كنند، از اين دستاوردها بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين فيروزي روز شنبه در حاشيه نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي در پارك علم و فناوري كردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از فعالان اقتصادي مي خواهيم كه با بازديد اين نمايشگاه حاصل كار پژوهشگران و فناوران را ببينند و با اين افراد همكاري كنند.
وي با بيان اينكه بهره گيري از شركت هاي دانش بنيان و فناور راهي است كه منجر به توليد ثروت مي شود، اضافه كرد: اين شيوه فرصت آفرين است و از اين طريق مي توان با هزينه هاي كم، بهره وري هاي فراوان عايد جامعه كرد.
فيروزي افزود: اميدواريم حاصل كارهاي دانش بنيان خلق ثروت و ارزش افزوده فراواني داشته باشد و زمينه رشد فعاليت هاي اقتصادي را نيز فراهم كند.
وي يادآور شد: اين نمايشگاه برپا شده تا پژوهشگران، فناوران و نوآوران به فعاليت بيشتر تشويق و همزمان دستاوردهاي آنها به بخش صنعت و توليد معرفي شود.
معاون استاندار كردستان تاكيد كرد: تلاش مي كنيم به شيوه اي اين دستاوردهاي پژوهشي و فناورانه تجاري سازي شده و كاربرد خود را در جامعه نشان دهد و به عبارتي نتايج آن را در جامعه ببينيم.
وي گفت: كردستان راه خود را پيدا كرده و چند سال است دانشگاه ها، مراكز علمي و فناوري و دستگاه ها در حوزه پژوهش فعاليت مي كنند و نتايج خوبي نيز در اين حوزه بدست آمده است.
فيروزي با بيان اينكه مي خواهيم كاربردهاي اين دستاوردها در جامعه خود را نشان دهد، افزود: شركت ها و نهادهاي پژوهش محور و فناور بيشتر شده اند كه نشان مي دهد راه را درست رفته و خوب عمل كرده ايم.
وي اظهار داشت: اكثر شركت و نهادهايي كه در اين نمايشگاه حضور دارند تحت پوشش دانشگاه هاي كردستان، علوم پزشكي، پيام نور، دانشگاه آزاد اسلامي و پارك علم و فناوري قرار دارند.
فيروزي اضافه كرد: فضا و مكان در حد نياز در اختيار اين شركت ها قرار مي گيرد، تسهيلات به آنها داده مي شود و از كمك هايي مالي جزيي نيز بهره مند مي شوند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار كردستان يادآور شد: اين حمايت ها صورت مي گيرد تا اين شركت ها پا بگيرند و بتوانند وارد بازار شوند.
وي در رابطه با ديگر حمايت ها از اين بخش تاكيد كرد: صندوق پژوهش و فناوري مي تواند كمك هاي مالي و نهادي به عنوان مثال در زمينه صدور مجوز و ثبت آثار داشته باشد.
فيروزي گفت: اين كمك ها كافي نيست اما شروع خوبي است و نويد بخش اقداماتي موثر از كارهاي دانش بنيان در آينده است.
به گزارش ايرنا، به مناسبت فرا رسيدن هفته پژوهش، نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري دستگاه ها و شركت ها در پارك علم و فناوري استان كردستان راه اندازي شد.
اين نمايشگاه شامل 29 غرفه بود 387 محصول پژوهشي و فناور است كه در آن ماحصل فعاليت دانشجويان و فعاليت هاي مهارت محور به نمايش عمومي در آمده است.
6108/9102