۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83135304
T T
۰ نفر

210 هكتار از مراتع غرب شيراز بذركاري شد

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83135304
210 هكتار از مراتع غرب شيراز بذركاري شد

شيراز-ايرنا- 210 هكتار از عرصه هاي مرتعي منطقه پيراشكفت بخش ارژن شهرستان شيراز با هزينه اي افزون بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي، بذكاري شد.

روابط عمومي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس در گزارش روز شنبه خود از قول مدير كل اين نهاد در آيين انجام عمليات بذركاري، بيان كرد: از جمله اهداف اجراي اين طرح، غني سازي سطح مناطق جنگلي، اصلاح، احياي مراتع، تقويت پوشش گياهي و جلوگيري از فرسايش و تخريب خاك است.
مهرزاد بوستاني اظهار داشت: در قالب اجراي اين طرح براي بذركاري از بذر بادام كوهي، ارژن و تنگرس كه از گونه‌هاي بومي متناسب با شرايط آب و هوايي منطقه ياد شده است استفاده شد.
وي گفت: بعد از انجام اين عمليات، منطقه كپه كاري شده به مدت 2 سال قرق و حفاظت مي شود.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس ادامه داد: از ابتداي سال جاري تا كنون پنج هزار هكتار از اراضي استان بذركاري شده و قرار است اين ميزان تا پايان دي ماه 97 به 12هزار هكتار برسد.
سرپرست فرمانداري شهرستان شيراز نيز در اين آيين ضمن قدرداني از عملكرد مجموعه منابع طبيعي فارس براي افزايش فضاي سبز ارتفاعات اطراف شهر شيراز گفت: با هم افزايي و تلاش كاركنان اين مجموعه، تاكنون بيش از 2 هزار و 400 هكتار از فضاي پيراموني اين كلان شهر به فضاي سبز تبديل شده است.
اسفنديار احمدي منش بيان كرد: حفظ و صيانت از جنگل ها و مراتع استان، وظيفه آحاد مردم و دستگاه هاست و در اين زمينه همگان بايد احساس مسئوليت كنيم.
شهرستان شيراز بيش از 650هزار هكتار اراضي ملي دارد كه نزديك به 380 هزار هكتار آن مرتع و افزون بر 220 هزار هكتار آن جنگل است.
9873 /6118