۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 83136597
T T
۰ نفر
معاون وزير ارشاد به ديدار كمانچه نواز پيشكسوت لرستاني رفت

خرم آباد - ايرنا - سيد مجتبي حسيني معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه مديركل دفتر موسيقي به ديدار درويش رضا منظمي نوازنده لرستاني كمانچه رفت.

به گزارش روز يكشنبه گروه موسيقي ايرنا به نقل از روابط عمومي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيدمجتبي حسيني معاون امور هنري و علي ترابي مدير كل دفتر موسيقي با حضور در منزل درويش رضا منظمي با اين نوازنده كمانچه و استاد دانشگاه ديدار و گفت وگو كردند و منظمي در اين ديدار از يك عمر فعاليت عاشقانه خود براي اعتلاي موسيقي سخن گفت.
سيدمجتبي حسيني در اين ديدار گفت: اميدوارم به زودي دوباره شاهد نوازندگي كمانچه و اجراي استاد درويش رضا منظمي باشيم.
منظمي نيز عنوان كرد: هميشه با عشق و علاقه موسيقي كار كردم و ساز زدم و خوشبختانه شاگردان و دانشجويان خوبي را آموزش دادم كه امروز مدرس و هنرمند موسيقي هستند.
در اين ديدار نادر مرتضي پور؛ آهنگساز و رهبر اركستر نيز حضور داشت.
درويش‌رضا منظمي متولد شهر الشتر از توابع استان لرستان است كه با آموختن كمانچه در الشتر و ويولون در خرم آباد، توانست در راديوي محلي لرستان به اجراي برنامه بپردازد.
بعدها به مدت 6 سال نزد حسين ياحقي موسيقي آموخت و از ديگر استادان وي به نورعلي برومند، علي اصغر بهاري و جواد معروفي مي‌توان اشاره كرد.
اين هنرمند فعاليت حرفه‌اي را در گروه موسيقي شيدا و در كنار محمدرضا لطفي و ناصر فرهنگ‌فر شروع كرد.
منظمي كه مدتي رئيس دانشگاه هنرهاي زيبا تهران بود در حال حاضر عضو شوراي عالي شعر و موسيقي و شوراي قيمت‌گذاري مركز موسيقي و سرود صدا و سيما است.
7269/6060