۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83137406
T T
۰ نفر
شيوه هاي نوين حمايت از سرمايه گذاري در آذربايجان غربي اجرا مي شود

مهاباد- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي با اشاره به اينكه مسوولان براي توسعه اين استان با تمام توان در خدمت بخش خصوصي و سرمايه گذاران هستند، گفت: شيوه هاي نوين حمايت از سرمايه گذاري در شهرستان هاي مختلف اجرا مي شود تا زمينه توسعه مناطق گوناگون فراهم شود.

به گزارش ايرنا، رضا حسيني روز دوشنبه در جلسه كارگروه اشتغال، سرمايه گذاري و رفع موانع توليد آذربايجان غربي در مياندوآب اظهار داشت: در صدد هستيم با استفاده از شيوه هاي نوين در حوزه جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي، فضاي سرمايه گذاري در استان را رونق ببخشيم.
وي با بيان اينكه مياندوآب مقصد دومين سفر كارگروه اشتغال، سرمايه گذاري و رفع موانع توليد آذربايجان غربي است، افزود: طبق تاكيد استاندار آذربايجان غربي اين جلسات بايد در شهرستان ها برگزار شود تا در آن از نزديك با صاحبان صنايع و فعالان اقتصادي ديدار كرده و نظر و مشكلات آنان شنيده و مرتفع شود.
وي اضافه كرد: مياندوآب مي تواند محور توسعه آذربايجان غربي باشد زيرا ظرفيت اين شهرستان بسيار بالا بوده و مي توان با جذب تسهيلات بيشتر، جايگاه اين شهرستان را در حوزه توليد، اشتغال و صنعت ارتقا داد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي با اشاره به اينكه بوكان توانسته در حوزه اشتغال فراگير روستايي بيش از 150 درصد اعتبارات را جذب كند، اضافه كرد: اين درحالي است كه مياندوآب هنوز 80 درصد اين تسهيلات را جذب كرده و اميدواريم اين شهرستان با جذب كامل تسهيلات مرحله اول، بتواند از دور دوم تسهيلات بهره مند شود.
فرماندار مياندوآب نيز در اين جلسه گفت: تاكنون 483 طرح در حوزه اشتغال فراگير و 165 طرح در رابطه با اشتغال پايدار روستايي در اين شهرستان بررسي و 24 طرح با اشتغال زايي 276 نفر و تسهيلات 131 ميليارد ريالي در حوزه اشتغال فراگير و 225 طرح با اشتغال زايي 462 نفر و اعتبار 114 ميليارد ريال در حوزه اشتغال پايدار روستايي مصوب شده است.
ناصر اميري اضافه كرد: بانك هاي كشاورزي و پست بانك در پرداخت تسهيلات در بخش اشتغال روستايي همكاري مطلوبي دارند ولي صندوق كارآفريني اميد و بانك توسعه تعاون همكاري مطلوبي نداشته است.
وي اظهار داشت: در بخش اشتغال فراگير نيز بانك هاي كشاورزي و ملي همكاري خوبي داشتند و از بانك هاي سپه، رفاه، تجارت، صادرات و توسعه تعاون نيز گلايه داريم زيرا همكاري خوبي در اين زمينه نداشتند.
وي اضافه كرد: جذب سرمايه گذار و احداث واحد توليدي مستلزم تخصيص آب صنعتي است و مشكل اصلي ما در اين شهرستان در بخش هاي توليدات تكميلي كشاورزي و صنعتي تخصيص ندادن آب بوده كه سرمايه گذاران را با مشكل مواجه ساخته است.
به گزارش ايرنا، در اين جلسه مديران 12 واحد توليدي و سرمايه گذاران بخش خصوصي اين شهرستان به بيان مشكلات خود پرداختند و مديران كل براي رفع مشكلات اين سرمايه گذاران قول مساعد دادند.
همچنين در اين جلسه راه اندازي يك طرح پزشكي شامل ام آر آي و سي تي اسكن با اختصاص 99 ميليارد ريال تسهيلات به تصويب رسيد.
مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
9871/6185/2093