۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵
کد خبر: 83139237
T T
۰ نفر
استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه صنعت تبلیغات

تهران - ایرنا - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چارچوب سیاست‏‌های اقتصاد مقاومتی ، حمایت از كالا و سرمایه‌ ایرانی، از ظرفیت‏‌های بخش خصوصی برای توسعه صنعت تبلیغات استفاده می‏‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد سلطانی‌فر روز سه شنبه با اشاره به اینكه صنعت تبلیغات، در كاركرد دوگانه خود از یك سو پاسخ‌گوی نیاز مردم است و از سوی دیگر اهداف تولیدكنندگان كالا و خدمات را در چارچوب اقتصاد تولید محور برآورده می‌سازد، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی در عرصه تبلیغات، چهره این صنعت را در عصر حاضر دگرگون ساخته و موجبات توسعه اقتصاد نوآورانه، دانش‌بنیان و تولیدمحور را محقق می‌سازد.
وی با اشاره به اینكه برگزاری رویدادهای تبلیغاتی در چارچوب سیاست‌های حمایتی دولت قرار دارد، تصریح كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف جلب مشاركت عمومی برای سرمایه‌گذاری و اجرای فعالیت‌‏های تبلیغاتی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و افزایش مشاركت بخش غیردولتی در اقتصاد برنامه ریزی كرده و برای اجرای آن تلاش می‌كند.
به گفته معاون مطبوعاتی، در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تبلیغاتی می‌توان با هم‌افزاییِ، ارتباط ارگانیك وجوه تبلیغات را به عنوان حلقه اتصال فرهنگ و صنعت در اقتصاد ملی تقویت كرد تا شاهد حركت پر شتاب‌تری به سوی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم.
به گزارش ایرنا، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری متمركز 3رویداد بزرگ تبلیغاتی را در دی ماه امسال، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های خود برای همراهی با فعالان حوزه تبلیغات در دستور كار قرار داده است.
براین اساس ،همایش سراسری كارشناسان تبلیغات استان‌ها 12 و 13 دی ماه با حضور محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بازآموزی و دانش‌افزایی قوانین و مقررات و آشنایی با سامانه الكترونیك تبلیغات برگزار می‏ شود.
پانزدهمین نمایشگاه بین‏ المللی تبلیغات و بازاریابی در محل دائمی نمایشگاه بین‏المللی تهران از 12 تا 15 دی ماه، كانون‏های آگهی و تبلیغاتی، ارائه‏كنندگان خدمات و تولیدكنندگان كالاهای تبلیغاتی را گرد هم می‌آورد و هم‌زمان با آن نیز چهارمین جشنواره تبلیغات ایران توسط موسسه آرمان روابط عمومی برگزار می‏ شود.
كانون‌ها و شركت‌های آگهی و تبلیغاتی در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، دانش و تجربه خود را در تولید و بازاریابی كالاها ، خدمات و تبلیغات به اشتراك خواهند گذاشت و تشكل‏های صنفی كانون‌های تبلیغاتی استان‌ها، زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز شهرداری‌ها در كنار حضور شركت‌های تبلیغاتی خارجی، هم‌افزایی تازه‌ایی را تجربه خواهند كرد.
چهارمین جشنواره تبلیغات ایران با شعار حمایت از تولید كالای ایرانی در 12 دی ماه برگزار خواهد شد و آثار و فعالیت‌های تبلیغاتی ارسالی مرتبط با تولید كالای ایرانی كه مورد توجه سیاست‌گزاری‌های اقتصاد مقاومتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به طور ویژه به عنوان شاخص داوری این جشنواره مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت.
وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی؛ شركت‌ها و مؤسسات صنعتی و بازرگانی دولتی و غیردولتی؛ بانك‌ها، مؤسسه‌های اعتباری، مالی، لیزینگ‌ها و شركت‌های تأمین سرمایه، بیمه‌ها و شركت‌های خدمات بیمه‌ای، مؤسسه‌ها، سازمان‌ها و كانون‌های تبلیغاتی، مشاوران تبلیغات و مؤسسات تحقیقات، رسانه‌های فعال در حوزه آگهی و تبلیغات و علاقه‏ مندان از مخاطبان اصلی جشنواره تبلیغات ایران هستند.
فراهنگ ** 1355 ** 1418
۰ نفر