۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83141616
T T
۰ نفر

همدان سفيدپوش شد

۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83141616
همدان سفيدپوش شد

همدان- ايرنا- در آستانه شب يلدا ريزش برف از ساعاتي پيش در همدان آغاز شد و چهره اين شهر را سفيد پوش كرد.

كارشناس اداره كل هواشناسي همدان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا گفت: سامانه بارشي از غرب و شمال غرب وارد همدان شده است و تا روز شنبه هفته آينده در اين استان فعال است.
شهرام حكيمي اظهار داشت: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آينده نيمه ابري تا تمام ابري و مه آلود همراه با ريزش برف و گاهي بارش باران پيش بيني مي شود و از اواخر امشب بارش ها به صورت پراكنده تا ظهر فردا(جمعه) ادامه دارد.
وي افزود: از روز شنبه هفته آينده سامانه بارشي به تدريج از استان خارج مي شود و دماي هوا تا سه روز آينده به طور محسوس كاهش مي يابد.
حكيمي عنوان كرد: با فعاليت اين سامانه بارشي دماي روزانه استان بين چهار تا هفت درجه سانتيگراد و دماي شبانه بين 2 تا پنج درجه سانتي گراد كاهش مي يابد.
كارشناس اداره كل هواشناسي همدان تاكيد كرد: بعد از خروج سامانه بارشي به علت كاهش دما و ايجاد يخبندان در بيشتر نقاط استان اختلال ترافيك جاده اي و لغزندگي معابر وجود دارد.
حكيمي با اشاره به اينكه دماي فعلي همدان يك درجه سانتيگراد زير صفر است اضافه كرد: كمينه دماي هواي همدان در 24 ساعت گذشته پنج درجه سانتيگراد زير صفر و بيشينه دماي اين شهر 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر ثبت شده است.
كارشناس اداره كل هواشناسي ادامه داد: ملاير با 13 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و همدان و بهار با پنج درجه سانتيگراد زير صفر به عنوان سردترين شهرهاي استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
آب و هواي استان همدان در نتيجه وجود كوه هاي مرتفع ، رودخانه ها و پستي و بلندي هاي زياد، به شدت متغير است، زمستان هاي اين استان سرد، پربرف و باران و در تابستان ها دما معتدل است.
2087/9904