۲ دی ۱۳۹۷، ۷:۳۹
کد خبر: 83143798
T T
۰ نفر
124 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: 124 میلیارد و 453 میلیون ریال تسهیلات در بخش های خودكفایی، حمایتی و مسكن به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شد.

مجید الهی راد روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات از ابتدای امسال به 2 هزار و 761 نفر از افراد نیازمند پرداخت شده است.
وی افزود: از این میزان 53 میلیارد و 245 میلیون ریال به 300 نفر در قالب طرح های خودكفایی و 55 میلیارد و 753 میلیون ریال به 2 هزار و 248 نفر در قالب طرح های حمایتی پرداخت شده است.
الهی راد گفت: همچنین به 231 نفر كه بیشتر آنها زنان سرپرست خانوار بودند 15 میلیارد و 455 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی یكی از برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان و حل مشكلات آن‌ها را پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در بخش حمایتی و كارگشایی دانست و اظهار داشت: تسهیلات بخش حمایتی این صندوق برای تامین هزینه‌های ضروری آنان در زمینه تحصیل، درمان، مسكن، ازدواج و حل مشكلات معیشتی پرداخت می‌شود.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: تسهیلات اشتغال نیز برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال در پنج زمینه خدماتی، كشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی و شیلات به متقاضیان ارائه می‌شود.
وی با تاكید بر اینكه اعتبارات این صندوق از منابع كمیته امداد این استان و سپرده‌های خیران تأمین می‌شود، گفت: تاكنون تعداد بسیاری از خیران و نیكوكاران در این صندوق سپرده ‌گذاری كرده‌اند.
وی با دعوت خیران برای سرمایه‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان شمالی، بر‌ ضرورت همكاری بیش ‌از پیش نیكوكاران با این صندوق تأكید كرد.
در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 53 هزار و 736 خانوار با جمعیت 84 هزار و 51 نفر زیر پوشش خدمات كمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
ط/5132