۲ دی ۱۳۹۷، ۸:۳۱
کد خبر: 83143851
T T
۰ نفر
35 ميليارد ريال اعتبار آبخيزداري به مهرستان اختصاص يافت

زاهدان - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهرستان در جنوب شرق سيستان و بلوچستان گفت: 35 ميليارد ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي به منظور اجراي پروژه هاي آبخيزداري و بيولوژيك به اين شهرستان تخصيص يافت.

عبدالواحد جمشيد زاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظها داشت: پروژه بند خاكي تراكمي حوزه كوشان به طول600متر، ارتفاع چهار متر و با حجم عمليات خاكي 29 هزار متر مكعب در منطقه كوشان در حال بررسي و انجام است.
وي ادامه داد: ساخت هلال آبگير توام با بذر كاري به حجم 218 هكتار نيز در اين منطقه شروع به كار شده است.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهرستان هدف از اجراي طرح هاي آبخيزداري را كنترل سيلاب و رسوب، حفاظت آب و خاك، تغذيه سفره هاي زير زميني، احيا چشمه ها، چاه ها و قنوات، تامين آب آشاميدني، تقويت پوشش گياهي و اشتغالزايي مردم منطقه عنوان كرد.
وي بيان كرد: از عموم مردم بويژه بهره برداران در خواست مي شود تا در اجراي هر چه بهتر طرح هاي آبخيزداري نهايت همكاري را با اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهرستان داشته باشند.
جمشيد زاده گفت: شهرستان مهرستان به لحاظ نوع اقليمي كه دارد از جمله شهر هاي كم بارش در سيستان و بلوچستان محسوب مي شود كه خشكسالي هاي مستمر باعث ايجاد مشكلات بسياري در اين منطقه شده است.
وي اظهار داشت: اجراي چنين پروژه هايي در بهبود شرايط نامساعد مراتع و طبيعت خشك و بي جان منطقه و بهبود شرايط زندگي مردم نقش مهمي را ايفا مي كند.
به گزارش ايرنا مهرستان با دارا بودن چهار دهستان، 2 بخش مركزي و يك شهر در 457 كيلومتري جنوب شرق زاهدان مركز سيستان و بلوچستان و در همسايگي كشور پاكستان واقع شده است.
9914**3213