۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 83145428
T T
۰ نفر
4556 نفر از خراسان شمالي امسال به عتبات عاليات اعزام شدند

بجنورد- ايرنا- مدير حج و زيارت خراسان شمالي گفت: در 9 ماه امسال چهار هزار و 556 نفر از اين استان در قالب 121 كاروان به عتبات عاليات اعزام شدند.

محمدباقر قاصري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از اين تعداد 819 نفر به صورت هوايي و سه هزار و 737 نفر به صورت زميني رهسپار عتبات عاليات شدند.
وي يادآور شد: اين در حالي است كه در مدت مشابه 9 ماهه سال گذشته چهار هزار و 647 نفر از اين استان به عتبات عاليات اعزام شدند.
وي افزود: با توجه به اينكه خراسان شمالي استاني كشاورزي است بيشتر زائران اين استان تمايل دارند در نيمه دوم سال بويژه در سه ماه پاياني سال به زيارت عتبات عاليات بروند.
قاصري گفت: بر اين اساس پيش بيني مي شود در سه ماه باقي مانده از سال جاري افزون بر دو هزار نفر ديگر به عتبات عاليات اعزام شوند.
وي اظهار داشت: ثبت نام از زائران در ايام عيد نوروز به صورت اينترنتي و در ديگر ايام به صورت عادي در دفاتر زيارتي استان انجام مي شود.
مدير حج و زيارت خراسان شمالي افزود: در صورتي كه تعداد متقاضيان اعزام به عتبات در اين مدت زياد باشد علاوه بر كاروان هاي خود استان از كاروان هاي زيارتي ساير استان ها نيز استفاده مي شود.
وي گفت: سال گذشته براي راحتي حال زائران استان اين سازمان اقدام به كرايه هتل در عتبات عاليات كرد ولي با توجه به نوسانات قيمت ها اين امر امكانپذير نشد كه اميدواريم در سال جاري اين شرايط بهبود يابد و بتوانيم اقدامي در اين رابطه انجام دهيم.
امسال افزون بر 9 هزار و 600 نفر از خراسان شمالي براي شركت در آيين مراسم اربعين حسيني به عتبات عاليات اعزام شدند.
در مجموع سال گذشته نيز تعداد هفت هزار و 691 نفر از خراسان شمالي به عتبات عاليات اعزام شدند.
ط/ 6042