۵ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۲۴
کد خبر: 83148704
T T
۰ نفر
شاگرد مغازه 700 میلیون ریال از مشتریان سرقت كرد

همدان- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: شاگرد مغازه با استفاده از روش اسكیمر اقدام به سرقت 700 میلیون ریال از حساب بانكی 2 تن از مشتریان كرد.

سرهنگ فیروز سرخوش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یك دانشجو 20 ساله برای كسب درآمد درمغازه ای مشغول به فعالیت شد و با سوء استفاده از مالك صاحب نام این مغازه پرمشتری اقدام به نصب یك دستگاه جانبی در كنار دستگاه كارت خوان كرده بود.
رییس پلیس فتا توضیح داد: اسكیمر نوعی تخلف مبتنی بر فناوری دیجیتال است كه در آن با استفاده از یك دستگاه جانبی كه بر روی خودپردازها یا دستگاه پوز نصب می شود، اقدام به كپی كردن غیرقانونی از داده‌های نوار مغناطیسی كارت بانكی می شود.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: این فرد با دریافت كارت عابر بانك و رمز آن از مشتریان و كشیدن آن داخل دستگاه اسكیمر اطلاعات را كپی برداری كرده سپس اقدام به سرقت حساب بانكی افراد می كرد.
وی اظهار داشت: پس از شكایت 2 تن و تشكیل پرونده قضایی موضوع توسط پلیس فتا پیگیری شد و با انجام كارهای فنی عامل برداشت های غیرمجاز شناسایی و دستگیر شد.
رییس پلیس فتا همدان بیان كرد: شاگرد مغازه از یك حساب 130 میلیون و از حساب دیگر مشتری 570 میلیون ریال با این شیوه سرقت كرده بود.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: ماموران در بازرسی از منزل متهم 14 كارت عابر بانك دیگر كشف كردند كه شاگرد مغازه اعتراف كرد قصد داشت در روزهای آتی نسبت به برداشت از این حساب ها اقدام كند.
وی از شهروندان خواست تا از دستگاه های خودپردازی كه بر روی آنها آنتی اسكیمر نصب شده استفاده كنند چراكه آنتی اسكیمر همانند زائده پلاستیكی یا نقاب كلاه بر روی محل ورود كارت قرار گرفته و اجازه نصب دستگاهی برای كپی برداری از كارت عابر بانك را به كلاهبرداران نمی دهد.
رییس پلیس فتا همدان افزود: هنگام وارد كردن رمز كارت بانكی، یكی از دستان خود را حائل كرده تا كلاهبرداران در صورت استفاده از دوربین مخفی نیز نتوانند رمز كارت را كپی برداری كنند.
سرهنگ سرخوش نهاد همچنین از شهروندان خواست هنگام مراجعه برای خرید نسبت به قرار دادن كارت و رمز آن به دیگران پرهیز در غیر اینصورت نسبت به تغییر رمز در كوتاهترین زمان اقدام كنند.
500 تن 9 ماهه سالجاری به علت ارتكاب اعمال مجرمانه در فضای مجازی توسط پلیس فتا دستگیر شدند.
7526/2087