۶ دی ۱۳۹۷، ۷:۴۸
کد خبر: 83149007
T T
۰ نفر
فروش آثار هنري به عنوان سوغات نيازمند بسترسازي است

مشهد- ايرنا- معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: آثار هنري مانند نگارگريها، تابلوهاي نقاشي و خط نيز مي توانند سوغات مشهد براي زائران حضرت امام رضا(ع) باشند اما بايد بستر فروش آن در بازار فراهم شود.

محمدرضا محمدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به ظرفيت هاي مشهد به عنوان كلانشهر زيارتي و برخورداري از 30 ميليون زائر در سال افزود: بايد فرهنگ سازي و بسترسازي لازم انجام شود تا آثار هنري بويژه آثار تجسمي جزو سوغات قرار گيرد.
وي اظهار داشت: با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي توان اماكني را به منظور فروش آثار هنري در قالب سوغات براي گردشگران داخلي و خارجي در مشهد ايجاد كرد كه پيگير تحقق اين مهم هستيم.
وي گفت: تلاش مي كنيم دستگاه هاي اجرايي از محل نيم درصد اعتبارات خود كه ملزم به هزينه آن در امور فرهنگي هستند، ياريگر هنرمندان حوزه تجسمي شوند و بتوانند با فرهنگ سازي، زمينه فروش يا خريد آثار آنان را فراهم كنند.
محمدي افزود: شرايط هنرهاي تجسمي متفاوت از هنرهايي مانند تئاتر و سينما است زيرا اوج كار آنها، ارائه آثار در نگارخانه هاست اما نگارخانه ها نتوانسته اند به فروش آثار هنري كمك كنند.
وي با اشاره به وجود 29 نگارخانه در خراسان رضوي اظهار داشت: نگارخانه نبايد تنها محل نمايش آثار باشد بلكه بايد بستري فراهم شود تا نگارخانه ها زمينه فروش آثار هنري را نيز فراهم كنند.
وي گفت: رونق اقتصاد هنر، نيازمند فرهنگ سازي و مشاركت همه نهادها است لذا بايد كار پژوهشي با همكاري دانشگاه ها در اين زمينه انجام شود و بستر لازم براي فروش آثار در جاي مناسب توسط دستگاه هاي اجرايي فراهم گردد.
به گزارش ايرنا، 9 رشته هنري زيرمجموعه هنرهاي تجسمي است و پنج هزار هنرمند اين رشته ها در استان خراسان رضوي شناسايي شده اند.
7489 / 6053