۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 83152222
T T
۰ نفر
هنرمندان می‌توانند، هنر ارزشی انقلاب را اعتلا بخشند

تهران- ایرنا- مدیركل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد هنرمندان رشته‌های هنرهای تجسمی در سراسر كشور گفت: از ظرفیت فارغ التحصیلان این حوزه، می‌توان در جهت رشد و اعتلای هنر ارزشی انقلاب بهره برد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، هادی مظفری مدیركل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدر با مسعود نجابتی دبیر كل پنجمین جشنواره هنر مقاومت، گفت: فضای فكری و محتوایی جشنواره هنر مقاومت به جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم تزریق شود تا بتوانیم درچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد برپایی جشنواره‌ای در حد نام بزرگ انقلاب شكوهمند اسلامی باشیم.
مظفری ضمن دیدار از انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و دبیرخانه جشنواره هنرمقاومت بر ضرورت تعامل بیشتر و حداكثری جشنواره هنرمقاومت و مركز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد و از آمادگی وزارت ارشاد برای همكاری با این رخداد بزرگ هنری خبر داد.
مظفری در این دیدار كه در نگارخانه شهید آوینی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امروز در جایگاهی قرار داریم كه هنرمندان رشته های هنرهای تجسمی در سراسر كشور در حال رشد هستند و حتی از رشته های تئاتر و سینما هم بیشتر فارغ التحصیل و هنرمند ثبت شده داریم. از این ظرفیت می بایست حتی الامكان در جهت رشد و اعتلای هنر ارزشی انقلاب بهره ببریم.
در این دیدار همچنین مسعود نجابتی دبیر كل این جشنواره نیز با انتقاد از نبود سیاست های مدون و كلان در ادوار مختلف و دولت های گوناگون در عرصه هنرهای تجسمی گفت: متاسفانه هر دولتی كه با هر نگاه سیاسی و جناحی در مسند امور قرار گرفت از یك برنامه مدون و سیاست كلان در حوزه هنرهای تجسمی پیروی نكرد و مدام با تغییر سیاست ها بیشتر شاهد سرخوردگی و ریزش مخاطبان هنر انقلابی و ارزشی بودیم.
وی افزود: حتی كار به جایی رسید كه اساتید مبرز و برجسته ای كه از نسل اول هنر انقلاب بودند مدام دغدغه این را دارند كه هر لحظه قرار است با چه تغییر سیاست ها و مدیریتی مواجه شوند.
پنجمین جشنواره هنر مقاومت، در 10 بخش «پوستر»، «تبلیغات شهری»، «كارتون و كاریكاتور»، «تصویر سازی»، «طراحی صنعتی»، «پرچم و كتیبه»، «تایپوگرافی»، «گرافیك متحرك»، «نقاشی دیجیتال»، «عكس» و بخش ویژه «علمی ـ پژوهشی» توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح با دبیری مسعود نجابتی دی و بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9031** 9053
۰ نفر