به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد صادق درودگر در حاشيه نشست تخصصي واگذاري 2 باشگاه پرسپوليس و استقلال كه در اتاق بازرگاني ايران برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار داشت: اعتقاد دارم كه واگذاري سرخآبي ها قابل انجام است. هميشه در اواخر دوران رياست جمهوري به ويژه در 2 سال آخر دولت اين مسائل مطرح مي شود اما اساسا زير ساخت لازم براي خصوصي سازي ايجاد نشده است.
وي با طرح اين سوال كه اساسا چرا وقتي اسم خصوصي سازي مي آيد، همه نگاه ها متوجه 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس مي شود؟، افزود: بايد يك نظام باشگاه داري بر مبني توسعه بخش خصوصي تعريف شده و قوانين و طرح هاي حمايتي مصوب شود كه باشگاه ها براي ادامه حياط خود مورد حمايت قرار بگيرند.
مسئول كميته بازاريابي سازمان ليگ ادامه داد: در حال حاضر در هر صنفي براي همه مشكلاتش قوانين حمايتي تعريف شده است اما در نظام باشگاه داري چه چيزي مورد تاييد قرار گرفته است؟ چه چيزي به ورزش در خصوصي سازي مي دهند كه يك سرمايه گذار عاقل بيايد و در ورزش سرمايه گذاري كند؟
مسئول كميته بازاريابي سازمان ليگ اضافه كرد: سرمايه گذار عاقل بدنبال اين است كه در قبال هزينه اش فايده بگيرد و سود كند. در ورزش چه امكاناتي به غير از استقلال و پرسوليس داريم؟ اين در حالي است كه هر كدام از اين 2 برند هر كدام حدود 130 تا 140 ميليارد تومان ماليات بدهكار هستند.
درودگر اضافه كرد: در اين فضا سرمايه گذاري كه دنبال سودآوري است، چرا بايد وارد گود شود؟
وي در پاسخ به اين پرسش كه ظاهرا دولت فروشنده نيست و به نوعي نمي خواهند استقلال و پرسپوليس را واگذار كنند، تصريح كرد: خريدار باشگاهي كه مي گويند 300 تا 400 ميليارد تومان قيمتش است، چه كسي مي تواند باشد؟ آيا فرد سرمايه گذار مي توانداختيار باشگاه خودش را داشته باشد؟ آيا فقط استقلال و پرسپوليس قابل واگذاري هستند؟ آيا اگر تيم هاي ديگر نباشند، استقلال و پرسپوليس مي توانند در طول يك فصل 30 بازي انجام مي دهند؟
مسئول كميته بازاريابي سازمان ليگ ادامه داد: اگر قرار است خصوصي سازي صورت گيرد بايد درست راهش را طي كنيم. وقتي هدف نداريم، نقش راه هم نداريم. وقتي اسم خصوصي سازي مي آيد فقط نام استقلال و پرسپوليس در ذهن ها نقش مي بنند.
وي با بيان اينكه انتخابات مجلس در پيش است و برخي ها دنبال اين هستند تا از خصوصي سازي سرخآبي ها نهايت استفاده را ببرند، تصريح كرد: 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس و ساير باشگاه ها به غير از چند باشگاه دولتي، اصلا بودجه اي در ابتداي فصل ندارند و رديف بودجه ندارند. اين باشگاه ها از اپراتورها به عنوان حامي مالي مبلغي را گرفته و هزينه مي كنند.
درودگر با بيان اينكه باشگاه ها بايد با علم روز اداره شوند، ادامه داد: وقتي در ورزشگاه ها فضايي حاكم است كه خانواده ها رغبتي براي فرستادن فرزندشان به ورزشگاه ندارند، اين يعني نيمي از هواداران را نداريم. از سوي ديگر قيمت بليت فروشي واقعي نيست.
مسئول كميته بازاريابي سازمان ليگ با اشاره به ممنوعيت حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: نيمي از افراد جامعه در ورزشگاه ها حضور ندارند و اين به معناي آن است كه مجموعه ورزش كشور بدهكار است.
درودگر اظهار داشت: در شرايطي كه بودجه كل كشور 17 ميليون و 322 هزار و 320 ميليارد تومان است، بودجه ورزش 410 ميليارد تومان است كه نشان مي دهد نگاه به ورزش معنايي در كشور معنايي ندارد.
وي تصريح كرد: رقم 410 ميليارد تومان سهم كل ورزش از بودجه است و بايد مشخص كنيم كه سهم فوتبال از اين رقم چه قدر است؟ آيا در اين شرايط بستر خصوصي سازي فراهم است؟
وي در مورد اينكه باشگاه استقلال كمپ ناصر حجازي را دارد؟، نيز گفت: استقلال اين را هم ندارد چرا كه براي اين مساله سندي موجود نيست.
ورزشي**9029**9463**9129
مسئول كميته بازاريابي سازمان ليگ:
بستر خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس فراهم نيست
۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر:
83152880
تهران- ايرنا- مسئول كميته بازاريابي سازمان ليگ فوتبال گفت: در حال حاضر بستر خصوصي سازي براي 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس فراهم نيست.