۹ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۲۰
کد خبر: 83153069
T T
۰ نفر
9 دی ،نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ایران است

یزد- ایرنا - امام جمعه بهاباد با بیان اینكه نهم 9 دی از جمله ایام‌الله و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است گفت: این روز، یادآور تجدید ‌میثاق آگاهانه امت ایران با ارزش‌ های انقلاب اسلامی و ولایت امر است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی اكبر ابراهیمی بشكانی یكشنبه شب در آئین گرامی داشت نهم دی در مركز این شهرستان اظهارداشت: این دستاورد حاصل ژرفای بصیرت و آگاهی ملت ایران و منبعث از فرهنگ عاشورایی و حمیت مذهبی است كه جهانیان را تسلیم اراده خود كرد، خشم و عصبانیت دشمنان و منافقین را در پی داشت .
وی با اشاره به اینكه احیای 9 دی به‌عنوان روز بصیرت برای دشمن‌شناسی و شناخت طرح های دشمنان نظام است، یادآور شد: مقام معظم رهبری دیده‌بان انقلاب است و اگر ما گوش به فرمان باشیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بكند.
ابراهیمی بشكانی تصریح كرد: این روز مهم در تاریخ انقلاب با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله شد، در این روز ماندگار تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران حماسه‌ای دیگری آفریدند و دشمنان خدا را مأیوس و ناامید ساختند.
امام جمعه بهاباد با تاكید بر اینكه 9 دی روزی بود كه تولی و تبری را برای همیشه در انقلاب نهادینه كرد، افزود: دشمن برای 40 سالگی انقلاب برنامه دارد و در حال تلاش است تا مردم نتوانند چهل سالگی انقلابشان را جشن بگیرند، چرا كه برای نخستین بار است كه در تاریخ اسلام از حاكمیت خدا چهار دهه می گذرد.
وی با بیان اینكه در این روز حماسی مردم مسلمان و انقلابی ایران عملا نشان دادند پشتیبان ولایت فقیه هستند، تاكید كرد : حماسه 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است.
امام جمعه بهاباد بیان كرد: مردم ما در این روز به دشمنان داخلی و خارجی ثابت كرد، اگر در جایی و زمانی احساس كنند دشمن قصد دارد نقطه‌ای را زاویه قرار دهد و انحرافی را در پیشرفت بالنده و توفنده انقلاب ایجاد كند با تمام هستی خود پای انقلاب بایستند و نمی‌گذارند كه دشمن به اهداف پلید خود دست یابد.
بشكانی یاد آورشد: در یوم‌الله 9 دی دست الهی با نقش آفرینی مردم ایران در حراست از نظام و حریم ولایت بیرون آمد و این روز باشكوه، انقلاب را در مسیر متعالی خود، ثابت قدم‌تر كرد..
وی تصریح كرد : در 9 دی 88 عاشوراییان با قیام میلیونی خود علیه وابستگان و وادادگان به استكبار، حركتی ماندگاری را در تاریخ مبارزات ملت ایران به ثبت رساندند، حركتی كه در رقم خوردن آن، همه دلدادگان به مكتب حسین (ع) با هر سلیقه و گرایشی نقش داشتند و همه طیف‌های سیاسی و گروه‌های اجتماعی اعم از 40 میلیون شركت‌كننده در انتخابات 22 خرداد 88 را دربرمی‌گرفت.
مركز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 كیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد .
9877/ 2047