۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷
کد خبر: 83155416
T T
۰ نفر
مشهد ظرفیت تبدیل به مرجعیت علمی را دارد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشهد با داشتن دانشگاه ها، موسسات و فرهیختگان بسیار ظرفیت تبدیل به مرجعیت علمی را دارد.

حجت‌ الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرك علم و نوآوری عالم آل محمد (ص) در منطقه سیدی مشهد، افزود: حضرت امام رضا (ع) علم و دانش را برای هدایت انسان در همه زمان قرار دادند كه باید همه ما از ظرفیت علمی بهره مند شویم.
وی با اشاره به عملیات اجرایی ساخت شهرك علم و نوآوری در مشهد اظهار داشت: امكانات و ظرفیت های خوبی در این شهر وجود دارد كه احداث این شهرك با محوریت آستان قدس رضوی می تواند جایگاه علمی را برای ایران و جهان اسلام در برداشته باشد.
وی گفت: كار مطالعاتی این طرح از سال های قبل توسط صاحبنظران در كشور و استان آغاز شده و در ادامه نیز از ظرفیت های نخبگان در راستای گسترش جایگاه علمی استفاده می شود.
عملیات اجرایی ساخت شهرك علم و نوآوری عالم آل محمد (ص) طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان خراسان رضوی آغاز شد.
شهرك علم و نوآوری عالم آل محمد (ص) پس از سه سال كار مطالعاتی به همت آستان قدس رضوی در محوطه 500 هكتاری واقع در منطقه سیدی مشهد ساخته می ‌شود.
ساخت این شهرك در سه مرحله طراحی شده كه مرحله نخست آن به مساحت 100 هكتار مجوز ساخت گرفته و در طرح شهری مشهد نیز گنجانده شده است.
بر اساس برنامه ریزی مرحله نخست این طرح طی سه سال بهره برداری می شود.
مرحله دوم این شهرك 200 هكتار است كه طراحی های آن انجام می شود و مرحله سوم نیز 200 هكتار مساحت دارد.
پیش بینی می شود این شهرك طی 10 تا 15 سال آینده تكمیل شود.
هزینه ساخت این شهرك با فروش یا واگذاری برخی موسساتی كه آستان قدس در مشهد دارد تامین می گردد.
8005 / 6053