۱۲ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83156976
T T
۰ نفر
بيكاري و كمبود منابع آب در گناباد به دغدغه جدي تبديل شده است

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: بيكاري و كمبود فرصتهاي شغلي براي بخش اعظم افراد جوياي كار و دانش آموختگان دانشگاهي و كمبود منابع آب ناشي از خشكسالي هاي سنوات گذشته به يك دغدغه و نگراني مهم در اين شهرستان تبديل شده است.

به گزارش ايرنا حامد قرباني روز چهارشنبه در نشست مشترك دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي بخش كاخك گناباد افزود: با توجه به كمبود منابع آب، آبياري مزارع و باغهاي كشاورزي با آب شرب در مناطق روستايي بر مشكلات موجود افزوده است و بايد با بهره گيري از فناوري هاي نوين كشاورزي و مديريت مصرف از اتلاف اين سرمايه ملي جلوگيري كرد.
وي خواستار توجه بيشتر دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها به ايجاد شركتهاي توسعه روستايي با رويكرد اشتغال و كارآفريني و به فعليت رساندن ظرفيتهاي بالقوه اين مناطق شد.
وي گفت: با توجه به جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي گناباد ايجاد اقامتگاههاي بوم گردي ظرفيت مهم توسعه گردشگري در مناطق روستايي اين شهرستان به شمار مي روند و بستر اشتغال و كارآفريني و رونق اقتصادي را فراهم مي كنند.
فرماندار گناباد افزود: برخي اشخاص كه زحم خورده انقلاب هستند و اين انقلاب منافع آنها را به مخاطره انداخته است، با ضد تبليغ عمكرد مسئولان و نظام جمهوري اسلامي را زير سوال مي برند و دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي بايد با انعكاس خدمات ارزنده دولت به اين فرافكني ها در مناطق خود پاسخ دهند.
قرباني گفت: دولت تدبير و اميد با هدف ماندگاري جمعيت و مهاجرت معكوس و جلوگيري از مهاجرت از مناطق روستايي به شهرها توجه خاصي به اشتغال و رونق اقتصادي روستاها دارد و بايد ار تريبون هاي مختلف خدمات سازنده دولتمردان براي مردم بازگو شود.
بخشدار كاخك هم گفت: خالي شدن روستاها از سكنه يك تهديد بزرگ براي اين بخش محسوب مي شود بطوريكه بسياري از جمعيت از جمله جوانان روستاها به شهرها مهاجرت كرده اند و ايجاد زيرساختها هم نتوانسته در ماندگاري جمعيت آنها موثر باشد.
احمد سفري ادامه داد: بخش كاخك با چهار بقعه امامزاده و وجود 129 اثر تاريخي از جاذبه هاي بسيار گردشگري مذهبي و فرهنگي برخوردار است.
بخش كاخك با وسعت يك هزار و 245 متر مربع و 12 هزار و 300 نفر جمعيت در جنوب غربي مركز شهرستان گناباد قرار دارد و هفت هزار و 700 نفر از اين جمعيت در مناطق روستايي و بقيه در شهر كاخك سكونت دارند.
شهرستان 88 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053