۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 83157882
T T
۰ نفر
بيش از 1.8 ميليون تن چغندرقند در آذربايجان غربي خريداري شد

اروميه- ايرنا- رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي با بيان اينكه از آغاز فصل برداشت چغندرقند تاكنون بيش از يك ميليون و 839 هزار تن از اين محصول توسط كارخانه‌هاي قند استان خريداري شده، گفت: ميزان مصرف كارخانه هاي استان تا به اين لحظه يك ميليون و 727 هزار تن بوده است.

اسمعيل كريم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اعلام اينكه بيش از 56 درصد از مطالبات چغندركاران پرداخت شده است، بيان كرد: ارزش چغندر خريداري شده در استان پنج هزار و 680 ميليارد ريال است.
وي با اشاره به ميزان خريد چغندرقند توسط پنج كارخانه قند آذربايجان غربي ادامه داد: تاكنون بيشترين ميزان در حدود 410 هزار تن توسط كارخانه قند اروميه خريداري شده است.
وي در خصوص قيمت خريد تضميني چغندرقند گفت: قيمت چغندرقند بهاره با عيار 16 درصد حدود سه هزار و 122 ريال از بابت هركيلوگرم با احتساب كرايه حمل و نقل است.
رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: امسال 30 هزار و 652 هكتار از اراضي استان زير كشت اين محصول رفته بود كه برداشت محصول ازسطح 30 هزار و 420 هكتار به اتمام رسيده است.
وي بيان كرد: با تجهيز اراضي زير كشت اين محصول به سيستم هاي نوين آبياري شاهد افزايش راندمان و بهره ‌وري بيشتر آب در مزارع چغندرقند هستيم.
به گزارش ايرنا، چغندرقند به دليل مصرف بالاي آب يكي از محصولات كشاورزي نامناسب كشت شده در حوضه آبريز درياچه اروميه است كه با وجود اين امر، كشاورزان هنوز اصرار به كشت اين محصول دارند.
3214/2093