پرداخت تسهيلات اشتغالزايي چهارمحال و بختياري هدفمند شود

شهركرد- ايرنا- استاندار چهارمحال و بختياري با تاكيد بر پرداخت هدفمند و هدايت شده تسهيلات اشتغالزايي گفت : براي جلوگيري از انحراف در استفاده از تسهيلات اشتغالزايي بايد اين پرداخت ها هدايت شده باشد.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي شامگاه شنبه در كارگروه اشتغال چهارمحال و بختياري تاكيد كرد: چهارمحال و بختياري با سهميه 3 هزار و 140 ميليارد ريالي در تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري رتبه نخست كشور را دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: مديران دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري عملكرد خود را به موقع اطلاع رساني كنند تا مانع از سوءاستفاده عده اي در فضاي مجازي در اين خصوص شوند.
وي يادآور شد : مديران دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري در برابر اخبار منفي و اشتباه فضاي مجازي سكوت نكنند و براي پاسخگويي شفاف در اين زمينه براي تقويت روابط عمومي ها اقدام لازم را انجام دهند و اطلاع رساني به موقع در كوتاهترين و سريع ترين زمان ممكن صورت گيرد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: نرخ بيكاري استان در پاييز امسال 17 درصد اعلام شده كه نسبت به پائيز سال گذشته 4.2 درصد كاهش داشته است.
طهمورث الياسي بختياري تاكيد كرد: اين نرخ در مدت مشابه سال قبل 21.2 درصد بوده است.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري نيز گفت : سهميه استان از محل تسهيلات مشاغل خانگي 175 ميليارد ريال است.
حفيظ الله فاضلي تصريح كرد: از اين مبلغ تاكنون 162 ميليارد ريال براي پرداخت تسهيلات به 350 رشته مشاغل خانگي چهارمحال و بختياري ابلاغ شده است.
وي اظهار داشت: در اين راستا تاكنون 6 هزار و 36 طرح با نياز اعتباري 8 هزار و 821 ميليارد ريال به بانك هاي عامل چهارمحال و بختياري معرفي شد.
فاضلي تاكيد كرد: از اين تعداد 2 هزار و 73 طرح با تسهيلات مورد نياز 3 هزار و 50 ميليارد ريال بررسي و 2 هزار و 385 طرح با 2 هزار و 332 ميليارد ريال مصوب شده است.
وي افزود: از اين مجموع تاكنون 2 هزار و 32 سطرح با نياز اعتباري يكهزار و 897 ميليارد ريال به مرحله عقد قرارداد رسيد و يكهزارو 712 ميليارد ريال براي يكهزار و 920 طرح پرداخت شد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري تصريح كرد: از اين ميزان يكهزار و 578 طرح با نياز تسهيلاتي 3 هزار و 131 ميليارد ريال از سوي بانك هاي استان برگشت داده شد.
فاضلي يادآور شد: تسهيلات مشاغل خانگي چهارمحال و بختياري از سوي بانك هاي كشاورزي، توسعه تعاون، پست بانك و صندوق كارآفريني اميد به متقاضيان واجد شرايط پرداخت مي شود.
به گزارش ايرنا، از مجموع 175 ميليارد ريال سهميه چهارمحال و بختياري از محل تسهيلات مشاغل خانگي تاكنون 162 ميليارد ريال براي پرداخت تسهيلات به 350 رشته به استان ابلاغ شده است.
7362/2097