۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷
کد خبر: 83161867
T T
۰ نفر
آتش نشاني مهاباد به 2 دستگاه خودرو جديد مهار حريق مجهز شد

مهاباد- ايرنا- مديرعامل سازمان آتش ‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري مهاباد گفت: 2 دستگاه خودرو جديد براي استفاده در اين سازمان خريداري و براي تجهيز و نصب امكانات مورد نياز به اصفهان منتقل شده است.

رحمان احمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين 2 دستگاه خودرو از نوع سايپا با ظرفيت مخزن يكهزار و 200 ليتر است كه براي خريداري و تجهيز آنها در مجموع سه ميليارد ريال هزينه شده است.
وي اضافه كرد: هم اكنون آتش نشاني مهاباد داراي 2 دستگاه خودرو سبك و پنج دستگاه خودرو سنگين عملياتي است كه با اضافه شدن اين 2 خودرو بخشي از مشكلات كمبود ماشين آلات رفع مي شود.
وي افزود: با توجه به شرايط جغرافيايي مهاباد در بسياري موارد تردد و رسيدن خودروهاي سبك آتش نشاني به محل حادثه بسيار آسانتر بوده و به همين دليل اين 2 دستگاه خودرو سبك به اين ناوگان اضافه شده است.
مديرعامل سازمان آتش ‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري مهاباد گفت: ماشين آلات آتش نشاني مهاباد قديمي بوده و برخي دستگاه هاي سنگين آن در حدود 30 سال عمر دارند و لازم است خودروهاي جديد جايگزين آنها شود.
وي با اشاره به ديگر مشكلات آتش نشاني مهاباد يادآور شد: هنوز آتش نشاني مهاباد به نردبان يا بالابر هيدروليكي با ارتفاع 36 متر مجهز نشده است كه چنانچه اتفاقي در آپارتمان هاي بلندمرتبه اين شهر اتفاق بيافتد، آتش نشان ها بايد از پله ها استفاده كنند.
وي بيان كرد: در سطح آذربايجان غربي، تنها سازمان هاي آتش نشاني اروميه و خوي مجهز به دستگاه بالابر هيدروليكي با ارتفاع زياد هستند.
احمدي گفت: شهروندان براي برخورداري از راهنمايي و مشاوره ايمني مي توانند با شماره تلفن 125 اين سازمان در طول شبانه روز تماس حاصل كنند.
به گزارش ايرنا هم اكنون اين سازمان در مهاباد در قالب سه ايستگاه، 42 نفر پرسنل عملياتي و با برخورداري از هشت دستگاه خودرو سبك و نيمه سنگين، عمليات امداد و نجات و اطفاي حريق را انجام مي دهد.
آتش نشاني مهاباد امسال 457 ماموريت شامل 411 مورد شهري و 46 مورد خارج از محدوده شهري در زمينه امداد و نجات در اين شهرستان انجام داده داده است.
3020/6185/2093