۱۸ دی ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83162730
T T
۰ نفر

اعضای بدن فرزند شهید در شهركرد اهدا شد

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83162730
اعضای بدن فرزند شهید در شهركرد اهدا شد

شهركرد- ایرنا- اعضای بدن فرزند سردار شهید ایرج آقابزرگی از فرماندهان تیپ قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به بیماران نیازمند اهدا شد.

هماهنگ كننده تیم اهدای عضو چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن جوان 32ساله محمد مهدی فرزند سردار شهید ایرج آقابزرگی به بیماران نیازمند اهدا شد.
زهرا سیاح روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای این جوان 32 ساله به نام محمدمهدی آقابزرگی كه در دهم دی ماه امسال براثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود ، با رضایت خانواده شهید به 3 نفر جان دوباره بخشید.
وی گفت: كلیه های این جوان هم اكنون در بیمارستان كاشانی شهركرد در حال پیوند است و كبد وی نیز به استان های دیگر ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، سردار شهید 'ایرج آقابزرگی نافچی' 16 دی سال 1341 در شهر نافچ شهرستان شهركرد متولد و در 21 دی ماه سال 65 با سمت مسئول آموزش نظامی تیپ 44قمر بنی هاشم(ع) در عملیات كربلای 5 در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سر شهید شد.
براساس این گزارش ، چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، كهگیلویه و بویر احمد و یزد جزو 5 استان فعال كشور در اهدای عضو بوده است.
سالانه بین 5 تا 8 هزار نفر در كشور دچار مرگ مغزی می شوند كه در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.
چهارمحال و بختیاری از هر سه بیمار مرگ مغزی، 2 خانواده رضایت به اهدای عضو بیماران خود می دهند.
7360/