۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۴
کد خبر: 83163709
T T
۰ نفر
توافقنامه تامین واگن های خط 7 مترو پایتخت امضا شد

تهران - ایرنا - توافقنامه تامین واگن های خط 7 مترو عصر سه شنبه در آیینی با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران با طرف چینی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا پیروز حناچی شهردار پایتخت در این آیین با اشاره به اینكه تأمین 47 واگن مترو برای خط 7 مترو به منظور ارتقای بهره وری مترو بسیار لازم است اظهارداشت: سهم مترو در حمل و نقل عمومی باوجود سرمایه گذاری های انجام شده حدود 14 درصد است كه تا 50 درصد ظرفیت دارد.
حناچی با اشاره به اینكه اكنون 2.5 میلیون سفر توسط مترو انجام می شود افزود: این عدد باید به هفت میلیون سفر افزایش یابد.
وی با بیان اینكه كاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ترافیك و آلودگی هوا در كلانشهرها راه شناخته شده ای غیر از توسعه حمل و نقل عمومی و كاهش استفاده از خودرو شخصی ندارد گفت: مترو موثرترین بخش حمل و نقل عمومی است.
شهردار تهران با بیان اینكه برای كاهش سرفاصله حركت قطارها به 2 هزار واگن مترو نیاز داریم خاطرنشان كرد: توافقنامه امروز و فعالیت های بعدی در تامین این كسری برای استفاده حداكثری از مترو بسیار مهم است.
به گفته حناچی شهرداری تهران می توانست ساخت این واگن ها را به شركت واگن سازی تهران ارجاع دهد اما این كار به شركت واگن سازی پارس اراك سپرده شد تا این ظرفیت در كل كشور توسعه پیدا كند.
وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهم نامه تأمین 376 واگن مترو برای خط 7 معادل 47 رام قطار اظهارداشت: اگر بخواهیم سرفاصله حركت قطارها را به چهار دقیقه كاهش دهیم به حدود 2 هزار واگن نیاز داریم.
حناچی با اشاره به اینكه در شرایط اقتصاد فعلی تأمین مالی این واگن ها باید از طریق فاینانس انجام شود گفت: بخش خصوصی هنوز در این حوزه وارد نشده است كه باید از ظرفیت آن استفاده كرد.
شهردار تهران بزرگترین كمك دولت را تأمین فاینانس برای خرید تجهیزات ذكر كرد.
به گزارش ایرنا خط ۷ یك خط درون‌شهری به طول ۲۷ كیلومتر با ۲۳ ایستگاه است كه عمیق‌ترین خط مترو تهران به شمار می رود.
این خط از شهرك امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در كنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز می شود و به میدان كتاب در سعادت آباد می رسد.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران نیز امروز گفت: برای اولین بار 47 قطار 8 واگنه خریداری می شود.
به گفته سید محسن پورسیدآقایی در این قرارداد قیمت هر واگن به حدود 853 هزار یورو می رسد كه این عدد مربوط به قرارداد نقدی است و هزینه فاینانس و سایر موارد به آن افزوده خواهد شد.
معاون شهردار تهران با بیان اینكه 55 درصد این واگن ها در داخل ساخته می شود و 48 ماه پس از زمان گشایش اعتبار این قطارها به صورت كامل تحویل داده خواهد شد افزود: البته اولین سری این قطارها بعد از 15 ماه تحویل داده می شود.
تهرام/9353/ 1008
۰ نفر