۱۹ دی ۱۳۹۷، ۹:۳۵
کد خبر: 83164123
T T
۰ نفر
درخواست های مردم از سامد تا حصول نتیجه پیگیری شود

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: درخواست‌های مردم از طریق سامانه ارتباط مردم و دولت موسوم به «سامد» باید تا حصول نتیجه پیگیری شود و دستگاه‌ها توجه لازم به درخواست ارجاع یافته از این سامانه را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه با حضور در دفتر بازرسی، مدیریت عملكرد و امور حقوقی استانداری و بازدیداز مركز پاسخگویی به شكایات و درخواست‌های مردمی و سامانه تلفنی 111 در جریان فعالیت‌های این سامانه، نحوه پاسخگویی به تماس‌های مردمی و روند پیگیری و ارجاع درخواست‌ها به دستگاه‌های مسئوول قرار گرفت.
وی با قدردانی از زحمات كارشناسان سامانه 111، راه‌اندازی مركز ارتباط مردمی دولت را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: درخواست‌های مردم از طریق این سامانه باید تا حصول نتیجه پیگیری شود و دستگاه‌ها توجه لازم به درخواست ارجاع یافته از این سامانه را داشته باشند.
پورمحمدی با بیان اینكه پاسخگویی به درخواست‌های مردم در این سامانه اهمیت زیادی دارد، افزود: در عین حال باید سازوكارهای اداری به نحوی اصلاح شود كه مردم در مراجعه مستقیم به دستگاه‌های ذی‌ربط خدمات مورد نظر را دریافت كنند.
وی افزود: مسأله مهم دیگر تلاش برای كاهش مشكلات مردم است تا نیازی به مراجعه آنان به دستگاه‌های اجرایی یا سامانه‌هایی نظیر 111 نباشد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به یكی از تماس‌های شهروندان با سامانه تلفنی 111 پاسخ داد و به موضوع مطرح شده توسط این شهروند رسیدگی كرد.
سامانه تلفنی 111 یكی از مجاری شبكه یكپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) است كه همه مردم می‌توانند پیشنهادها، انتقادها، شكایت‌ها و درخواست‌های خود از دستگاه‌های دولتی را با آن مطرح كنند.
به گفته مدیركل دفتر بازرسی، مدیریت عملكرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی در حال حاضر بیش از 100 دستگاه دولتی و 20 فرمانداری در استان به این سامانه متصل هستند و تماس‌های ارجاعی از سوی مركز پاسخگویی به شكایات و درخواست‌های مردمی را به صورت آنلاین مشاهده و پیگیری می‌كنند.
تمامی آحاد مردم در تمام نقاط استان می‌توانند از طریق تماس با شماره 111 مسایل و مشكلات خود را با كارشناسان این سامانه مطرح و پس از اخذ كد پیگیری، ظرف مدت 10 روز تا دو هفته پاسخ درخواست‌های خود را دریافت كنند.
كارشناسان این سامانه از ابتدای سال جاری تاكنون به بیش از 44 هزار تماس تلفنی از سوی مردم استان پاسخ و مسائل و مشكلات مطرح شده از سوی آنان را به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده‌اند.
518/6120