۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83164413
T T
۰ نفر
4 هزار كيلومتر راه خاكي در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد

ياسوج - ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي كهگيلويه وبويراحمد گفت: حدود چهار هزار كيلومتر راه خاكي روستايي و 2 هزار كيلومتر راه خاكي شوسه در اين استان وجود دارد.

علي خوان پايه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به سبب خاكي بودن اين ميزان از راه هاي استان با هر بار بارندگي حداقل 60 الي 70 روستا پس از بارندگي مشكل تردد دارند.
وي فزود: در بارندگي اخير در بيش از 70 روستاي كهگيلويه و بويراحمد مشكل تردد ايجاد شده كه با توجه به فرسودگي اغلب ماشين‌ آلات راهداري ، بعد از محورهاي اصلي نسبت به بازگشايي آن‌ها اقدام خواهد كرد.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: از مشكل اصلي راهداري و حمل و نقل جاده اي كهگيلويه و بويراحمد فرسوده و محدود بودن ماشين‌آلات راهداري است.
وي عنوان كرد: هم اينك در حدود 70 روستاي كهگيلويه و بويراحمد مشكل تردد وجود دارد اما با توجه به امكانات در دسترس اولويت نخست بازگشايي راه‌هاي اصلي و بعد فرعي و روستاهاي با تراكم بالاست.
كهگيلويه و بويراحمد داراي 79 گردنه با 2هزار و 846 كيلومتر و جاده و 66 نقطه به طول 327 كيلومتر محور برفگير است.
اين استان حدود 6 هزار كيلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه از اين ميزان 142 كيلومتر بزرگراه، 505 كيلومتر راه اصلي، يكهزار و 238 كيلومتر راه فرعي و مابقي نيز روستايي است.
بيش از 44 درصد جمعيت افزون بر 723هزار نفري اين استان در روستاها ساكن هستند.
كهگيلويه وبويراحمد همچنين داراي يكهزار و 676 روستاي داراي سكنه است كه حدود 700 روستاي آن بالاي 20 خانوار جمعيت دارد.
23 راهدارخانه ثابت و سيار در محورهاي مواصلاتي اين استان از زمان شروع بارش‌ها در حال خدمت‌رساني به رانندگان هستند.
خدمات رساني با 200 دستگاه وسيله نقليه سبك، نيمه سنگين و سنگين در جاده‌هاي ارتباطي كهگيلويه و بويراحمد در حال انجام است.
در اين راهدارخانه‌ها بيش از 250 نفر آماده باش و 100 نفر نيروي پشتيبان براي ارائه خدمت به مسافران در عمليات‌هاي راهداري و مستقر هستند.
9868/1662